01 خرداد ۱۳۹۸ چهارشنبه

حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی

عضویت

محدودیت دسترسی

برخی از محتوای سایت فقط برای اعضا قابل روئیت است. در قسمت بالا دکمه عضویت و ورود وجود دارد. اگر عضو سایت هستید دکمه ورود را بزنید و وارد سایت شوید. اگر هنوز عضو سایت ما نشده‌اید از دکمه عضویت استفاده نمایید و به جمع ما بپیوندید.

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت برای شما دوستان عزیز مجموعه نکات و اطلاعاتی درباره چهار روش دلالان و سودجویان برای تعیین قیمت خودروها به صورت مجازی را تهیه و تدوین نموده است. برای مشاهده این مطالب با ما همراه باشید…

نقش دلالان در افزایش شدید قیمت خودروها

تعیین قیمت خودروها

قیمت خودرو در چند هفته اخیر یک روند افزایشی را تجربه کرده است. روندی که اگرچه کارشناسان می‌گویند باعث شده تا حجم معاملات در این بازار به شدت کاهش پیدا کند، اما از طرفی دیده می‌شود  که قیمت خودرو بدون هیچ منطق مشخصی در حال بالا رفتن است. اما در پشت پرده‌ی این افزایش قیمت چه اتفاقاتی در جریان است و دلال‌ها به شکل هماهنگ شده، چگونه از پلتفرم‌های آنلاین مانند دیوار، شیپور و باما برای تغییر در قیمت‌های بازار خودرو استفاده می‌کنند؟

چهار روش دلالان و سودجویان برای تعیین قیمت خودروها به صورت مجازی

کاملا مشخص است که این قیمت‌ها غیرواقعی بوده و عده‌ای به دنبال نرخ سازی مجازی برای خودروها هستند. گروه‌های قیمت ساز به چهار روش ممکن نرخ سازی کرده و سبب آشفتگی در بازار خودرو شوند. این چهار روش به شرح زیر می‌باشد:

۱- نرمال‌سازی قیمت‌ها:

اعضای این گروه‌ها سعی می‌کنند در نقش خریدار و فروشنده اقدام به درج آگهی در سایت‌های آگهی رایگان با قیمت مدنظرشان کنند.

۲- حذف آگهی‌های واقعی (ارزان‌تر) به دو روش هوشمندانه:

  • روش اول: مراجعه به سرعت و به شکل گروهی به سراغ شخص آگهی‌دهنده برای متقاعد کردن فروشنده به اینکه خودروی خود را به اصطلاح «مفت» می‌فروشد.
  • روش دوم: در صورتی که فرد صاحب آگهی ارزان‌تر، آگهی خود را تغییر ندهد، اعضای گروه آن را در سایت مرجع ریپورت (گزارش) می‌کنند تا آگهی وی از دسترس خارج شود.

۳- تغییر قیمت سایت‌های مرجع:

پس از انجام اقدامات ابتدایی در سایت‌های رایگان آگهی، یکی از اقدامات مکمل این گروه، تماس‌های مکرر با سایت‌های مرجع قیمت خودرو می‌باشد تا در بخش «تماس با ما» سایت اعلام کنند که این محصول را همین امروز با قیمت خاصی خریده یا فروخته‌اند.

۴- تحت تأثیر قراردادن نمایندگی‌های خودرو:

با توجه به این که نمایندگی‌ها، کار واسطه‌گری خودرو را نیز انجام می‌دهند، اعضای گروه، از نمایندگی‌ها قیمت روز خودرو را می‌پرسند تا ببینند آیا اقدامات آن‌ها در بازار تأثیرگذار بوده است یا خیر؟ اما از سوی دیگر، به تعداد زیاد با یک نمایندگی بزرگ تماس می‌گیرند و می‌گویند که خودروی خاص را با قیمت (قیمت بالایی که در گروه تلگرامی توافق شده است) برای فروش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید