حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی


ورود / عضویت

وبسایت ما کاربر محور می‌باشد و استفاده از تمام خدمات ما بعد از ورود به سایت امکان پذیر است. بنابراین به کمک دکمه زیر وارد سایت شوید و در صورتی که هنوز نسبت به عضویت اقدام نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم عضو سایت ما شوید.

عضویت
سیستم های اتومبیلنقشه نصب پاور ویندوز

آموزش جامع نصب پاور ویندوز، قسمت اول

()
آموزش جامع نصب پاور ویندوز، قسمت اول

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت برای شما کاربران گرامی آموزش جامع نصب پاور ویندوز، قسمت اول برای انواع اتومبیل ها را ارئه میدهد. مطمئناً این مطلب جزء مطالب پایه ای است. بنابراین حتماً با دقت کامل در قسمت اول این آموزش با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

پیش نیاز آموزش جامع نصب پاور ویندوز، قسمت اول

با توجه به این که قراره به صورت تخصصی به مبحث نصب پاور ویندوز بپردازیم، لطفا مطلب “معرفی جامع و نحوه کارکرد رله” را مطالعه کنید و سپس به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید.

در ابتدا باید تعریف کنیم که پاور ویندوز کلاً چه کاری انجام میدهد. گاهی اوقات ممکن است که شما بعد خارج شدن از خودرو فراموش کرده باشید که شیشه ها را بالا ببرید. پاور ویندوز اینگونه مواقع وارد عمل شده و در صورتی که سوئیچ بسته باشد و درب ها قفل شود، اگر شیشه ها پایین باشد آن ها را بالا میبرد و امنیت خودرو را از جانب شیشه ها تامین میکند.

هدف آموزش

از جایی که هدف اصلی این مطلب آموزش نصب پاور ویندوز است پس به آموزش آن میپردازیم. در حالت عادی و در ماشین هایی که پاور ویندوز قراره معمولی نصب بشه، مکانیزم کلی به این صورت هستش که همیشه در دو سیم پشت موتور شیشه بالابر همیشه منفی دائم برقرار است و ما با نصب پاور سر راه سیم (مربوط به بالا رفتن شیشه) به طوری که هنگامی که پاور تحریک بشه سمت کلید قطع و به سمت موتور مثبت اعمال بشه، سیم مربوطه را قطع میکنیم و سیم های پاور رو متصل میکنیم. بنابراین با تحریک شدن پاور ویندوز منفی و مثبت موتور شیشه بالابر جهت بالارفتن شیشه تامین شده و شیشه بالا میرود. این عمل برای تک تک شیشه ها اجرا میشود و همه شیشه ها بالا میرود.

دیاگرام سیم کشی پاور ویندوزهای معمولی موجود در بازار

  • رله اول:
    • سیم زرد: (سمت کلید) NC
    • سیم زرد/سبز: (سمت موتور) COM
  • رله دوم:
    • سیم سفید: (سمت کلید) NC
    • سیم زرد/سفید: (سمت موتور) COM
  • رله سوم:
    • سیم قرمز: (سمت کلید) NC
    • سیم قرمز/مشکی: (سمت موتور) COM
  • رله چهارم:
    • سیم آبی: (سمت کلید) NC
    • سیم سبز: (سمت موتور) COM
  • سیم مشکی بلند: منفی دائم
  • سیم قرمز بلند(دارای فیوز): برق دائم
  • سیم قهوه ای ریز: برق با سوئیچ
  • سیم نارنجی ریز: تحریک مثبت
  • سیم زرد ریز: تحریک منفی
  • سیم قرمز/مشکی کوتاه: ورودی پایه COM رله ها
  • سیم مشکی کوتاه: متصل به منفی دائم (از داخل کیت)
  • سیم قرمز کوتاه: متصل به مثبت دائم (از داخل کیت)

مکانیزم کار پاور معمولی

برای هر شیشه یک رله تعبیه شده که بعد از شناسایی سیم مورد نظر و قطع آن، باید با توجه به COM و NC دو تا سیم مربوط به هر شیشه را با رعایت سمت شیشه و کلید، متصل کنید. سیم مشکی بلند را به بده یا همان منفی، سیم قرمز دارای فیوز را به برق دائم (که حتی بعد بستن سوئیچ برق داشته باشه) و سیم قهوه ای ریز را به برق با سوئیچ (تا هنگامی که سوئیچ باز باشه پاور کار نکنه) متصل میکنیم. برای تحریک هم باید تست کنیم که وقتی درب ها قفل میشه به کدام سیم تحریک منفی یا مثبت میاد و بر حسب نوع تحریک از سیم نارنجی ریز و یا زرد ریز پاور استفاده کنید.

سیم کشی پاور معمولی

در سیم های بالا یک سیم قرمز/مشکی کوتاه با مادگی موجود هست که تغذیه پایه اصلی رله های پاور هستش و بر حسب نیاز سیم مشکی کوتاه دارای فیش نری (منفی) یا سیم قرمز کوتاه دارای فیش نری (مثبت) متصل کنید. برای مثال در ماشین هایی مثل پراید باید تغذیه رله ها مثبت باشه (چون همیشه دو سیم موتور شیشه بالابر منفی موجود هست و برای بالا رفتن شیشه نیاز به پالس مثبت هستش) و در ماشین هایی مثل پارس اکومکس (شیشه های عقب) بر عکس پراید باید تغذیه پایه اصلی رله های پاور رو (با متصل کردن سیم مشکی کوتاه و سیم قرمز/مشکی کوتاه به هم) منفی قرار دهید.

توضیح پایانی پاور معمولی

بنابراین بعد از قفل شدن درب ها (تحریک شدن سیم نارنجی ریز با پالس مثبت یا تحریک شدن سیم زرد ریز با تحریک منفی) و در صورتی که سوئیچ باز نباشد (پالس مثبت روی سیم قهوه ای ریز نباشد) رله های پاور به ترتیب عمل میکنند (سمت کلید قطع میشه و سمت موتور به پالس مثبت یا به پالس منفی با توجه به توضیحات بالا متصل خواهد شد) و شیشه ها به ترتیب بالا میرود و بعد رسیدن شیشه به بالا (با جریان کشیدن بیش از حد) نوبت به شیشه بعدی خواهد رسید و در مجموع همه شیشه ها بالا خواهد رفت.

در بازار نوعی پاور ویندوز دیگری هم هست که اکثراً با نام “پاور ویندوز گارد” معروف است. به دیاگرام سیم کشی این پاور دقت کنید.

دیاگرام سیم کشی پاور گارد

Gourd
نمای سیم های پاور گارد
  • رله اول:
    • سیم زرد/سفید: (سمت کلید) NC
    • سیم زرد: (سمت موتور) COM
  • رله دوم:
    • سیم خاکستری/سفید: (سمت کلید) NC
    • سیم خاکستری: (سمت موتور) COM
  • رله سوم:
    • سیم سبز/سفید: (سمت کلید) NC
    • سیم سبز: (سمت موتور) COM
  • رله چهارم:
    • سیم آبی/سفید: (سمت کلید) NC
    • سیم آبی: (سمت موتور) COM
  • سیم مشکی: منفی دائم
  • دو سیم قرمز: برق دائم
  • سیم بنفش: خروجی منفی (۲۰ ثانیه)
  • سیم سفید: برق با سوئیچ
  • سیم قهوه ای: تحریک مثبت
  • سیم قهوه ای/سفید: تحریک منفی

توضیح پایانی پاور گارد

از توضیح دقیق سیم های بالا خودداری میکنیم ولی دو خصوصیت بارز پاور گارد دارد که مد نظر نصاب ها است. اولین خصوصیت بارز اینکه دو بار شیشه ها بالا میرود. یعنی اگر در مرحله اول شیشه کاملا بالا نرسیده باشه، یک دور دیگه رله ها کنتاکت خواهد کرد و از بالا بودن شیشه ها مطمئن خواهد شد. دومین خصوصیت اینکه خروجی منفی (۲۰ ثانیه) سیم بنفش این پاور بسیار کارآمد و مشکل گشا است. البته گفتن یک نکته خالی از لطف نیست اینکه در پاور گارد بر عکس پاور معمولی سیم های بدون خط سمت موتور شیشه بالابر و سیم های دارای خط به سمت کلید باشد.

قسمت دوم آموزش جامع نصب پاور ویندوز

این پست را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط با این پست:

۱۳۹۶/۰۲/۱۱

باسلام و خسته نباشید خدمت سروران گرامی مطالب اموزشی و سایت فوق العاده عالی هستند و از تمام زحمات شما کمال تشکر رو دارم و از خداوند توفیق روزافزون شما را خواستارم

۱۳۹۶/۰۲/۱۱

سلام و سپاس بابت نظر امید بخش شما…

۱۳۹۶/۰۲/۱۱

سلام در پاور گارد در چه زمانی از سیم بنفش میشه استفاده کرد

۱۳۹۶/۰۲/۱۱

سلام
در قسمت دوم آموزش بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت…

۱۳۹۶/۰۲/۱۱

مهندس سلام امکان کم کردن خروجی ۲۰ ثانیه پاور گارد وجود داره ؟ بعد چند میلی آمپر جریان داره؟

۱۳۹۶/۰۲/۱۱

سلام مهندس
برای اطلاع از این موضوع از طریق تلگرام با پشتیبان فنی ارتباط برقرار نمایید.
بنده دقیق مطلع نیستم…

۱۳۹۶/۰۲/۱۲

سلام خدمت اقای جوادی عزیز.بسیار ممنون از مطالب و زحمات.بسیار عالی

۱۳۹۶/۰۲/۱۲

سپاس بابت نظرات محبت آمیز شما…

۱۳۹۶/۰۲/۱۲

سلام در مورد زحمات آقای جوادی تشکر کنیم کم کر دیم ممنون بابت زحمات شما

۱۳۹۶/۰۲/۱۲

سلام و سپاس بابت نظرات محبت آمیز شما…

۱۳۹۶/۰۳/۱۰

لطفا کاش بیشتر تصوی زمیمه توضیحات بود

۱۳۹۶/۰۳/۱۱

اگر قسمت خاصی گنگ هستش یا نیاز به توضیح بیشتری داره، بفرمایید تا توضیح بدیم…

۱۳۹۷/۰۲/۲۷

سلام و روز به خیر خدمت آقای جوادی عزیز ،وتشکرمن وهمکارانمو بابت زحمات فراوانی که برای جمع آوری این مطالب کشیدید ،بپذیرید:-

۱۳۹۷/۰۳/۰۶

با عرض سلام و خسته نباشید …
من پاور ویندوز رو روی خودروی ساینا نصب کردم همه چی به درستی کار میکنه و سیم کشی پاور رو هم به سوکت فابریکی قفل مرکزی نصب کردم اما بعد بالا رفتن شیشه چهارم دزدگیر عمل میکنه …نکته جالب دیگه این که فقط شیشه چهارم اگر پایین باشه و بالا بره فقط این مشکل به وجود میاد و با سه شیشه دیگه مشکلی نیست …لطفا میشه راهنمایی کنید

۱۳۹۷/۰۳/۰۶

با سلام احتمالا از داخل مدار شیشه چهارم به acc اتصال داره و راه داره

۱۳۹۷/۰۳/۱۴

سلام استادسیم بنفش پاورگارچه موقعی قابل استفاده است ممنون

۱۳۹۷/۰۳/۱۴

سلام استادسیم بنفش پاورگاردچه موقعی قابل استفاده است ممنون

۱۳۹۷/۰۳/۲۷

سلام
سیم بنفش پاور گارد هنگام عمل کردن پاور، به مدت ۲۰ ثانیه بهش منفی میاد و میشه برای کارهای زیادی ازش استفاده کرد. مثلا بالا رفتن شیشه‌هایی که تحریک منفی نیاز دارند. یا برای بستن سانروف و…

۱۳۹۷/۰۴/۱۲

سلام آقای جوادی خسته نباشید برای ۲۰۶ اکومکس دزدگیر استیل میت و پاور گارد بستم تا زمانی که ماشین حرکت نکرده باشه و قفل مرکزی هم درارو قفل نکرده باشه پاور درست عمل میکنه یعنی با قفل کردن ماشین از روی ریموت عمل میکنه اما زمانی که ماشین حرکت میکنه و قفل مرکزی درارو قفل میکنه پاور با بسته شدن کامل سوییچ عمل میکنه

۱۳۹۷/۰۴/۱۴

با سلام
سیم acc رو به پله اول سویچ وصل کنید.

۱۳۹۷/۰۶/۰۹

سلام دوستان کسی هست به من یه کمکی بکنه برای بستن پاور رو ۴۰۵باید سیم شیشه طرف راننده رو چطور پیدا کنم

۱۳۹۷/۰۶/۰۹

هر کاری میکنم فقط طرف شاگرد بالا میره طرف راننده پایین میمونه

۱۳۹۷/۰۷/۱۶

سلام اگه بخوایم روی پراید که پاور دارد تقویت شیشه نصب کنیم چکار کنیم که پاور کار کند

۱۳۹۷/۰۷/۱۷

سلام
آموزش کامل این مبحث رو در https://safety-security.ir/glass-reinforced-lift مشاهده نمایید…

دیدگاهتان را بنویسید