ActiveAlarm.ir
Telegram

سیستم ایموبیلایزر در خودرو موتور ملی یا EF7 با ECU Bosch 7.4.9

سیستم ایموبیلایزر در خودرو موتور ملی یا EF7 با ECU Bosch 7.4.9

با قرار دادن سوئیچ در داخل مغزی ارتباط تگ (چیپ حافظه) با آنتن ترانسپوندر که دور مغزی است برقرار شده و آنتن اطلاعات دریافتی از سوئیچ را به صورت یک کد در آورده و به ICU که در پشت آمپر واقع شده (ICU در سیستم ایموبیلایزر با ECU بوش کمی کوچکتر از ICU در سیستم ایموبیلایزر با ECU زیمنس است ولی محل قرار گیری آن در هر دو مدل پشت آمپر میباشد.) ارسال میکند این کد در ICU تجزیه و تحلیل شده و در صورت صحیح بودن کد، ICU اطلاعاتی را جهت باز شدن قفل نرم افزاری ECU به آن ارسال میکند و ECU نیز پس از تجزیه و تحلیل صحت این اطلاعات قفل نرم افزاری را باز کرده و خودرو آماده روشن شدن خواهد بود.

در سیستم ایموبیلایزر خودرو های با ECU Bosch آنتن دارای یک سوکت دو پایه بوده و ICU دارای یک سوکت ۵ پایه میباشد که نحوه اتصال هر یک از این پایه ها به شرح ذیل میباشد.
پایه ۱: وصل به پایه ۱ آنتن
پایه ۲: وصل به ECU پایه های K2 و H4
پایه ۳: وصل به برق سوئیچ از پایه ۹ رله دوبل
پایه ۴: اتصال بدنه منفی
پایه ۵: وصل به پایه ۲ آنتن

نکته: چون برق بعد از سوئیچ ICU از پایه ۹ رله دوبل تامین میشود و همچنین برق سنسور اکسیژن اول و دوم هم از همین پایه ارسال میشود بنابراین ممکن است خرابی سنسور اکسیژن باعث ایراد در سیستم ایموبیلایزر شود.
نکته: افت ولتاژ باطری میتواند باعث ایراد در سیستم ایموبیلایزر شود.

علایم چراغ ایموبیلایزر
در این خودرو ها در هنگام سوئیچ بسته علائم خاصی در پشت آمپر مشاهده نمیشود ولی در صورت بروز ایراد در سیستم ایموبیلایزر در حالت سوئیچ باز چراغ ایموبیلایزر (چراغ قفل) به صورت ثابت روشن میماند.
نکته: ICU مورد استفاده در بوش ۷٫۴٫۴ نیز از همین نوع بوده و نیاز به تعریف سوئیچ ندارد.

اتصال های کانکتور ۵ پایه ICU در سمند مالتی پلکس با ECU Bosch 7.4.9
پایه ۱: وصل به پایه ۱ آنتن ترانسپوندر
پایه ۲: وصل به پایه C3 نود FN کانکتور ۴۸ پایه قهوه ای و از پایه D2 کانکتور ۳۲ پایه خاکستری FN وصل به پایه های K2 و H4 کانکتور ۴۸ پایه قهوه ای ECU
پایه ۳: برق سوئیچ از پایه ۴ رله دوبل
پایه ۴: اتصال بدنه
پایه ۵: وصل به پایه ۲ آنتن ترانسپوندر

منبع توان خودرو

0 | 1022 | 11 ماه قبل

نظر دهید