04 اردیبهشت ۱۳۹۸ چهارشنبه

حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی

عضویت

محدودیت دسترسی

برخی از محتوای سایت فقط برای اعضا قابل روئیت است. در قسمت بالا دکمه عضویت و ورود وجود دارد. اگر عضو سایت هستید دکمه ورود را بزنید و وارد سایت شوید. اگر هنوز عضو سایت ما نشده‌اید از دکمه عضویت استفاده نمایید و به جمع ما بپیوندید.

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت برای دوستان نصاب دزدگیر اتومبیل، لیست ورودی و خروجی‌های دزدگیر را آماده کرده است.

با گروه حفاظت و امنیت همراه باشید…

ورودی و خروجی‌های دزدگیر

  • كل تريگرهايي كه در دزدگير باعث فعال شدن مي‌باشد:
    ۱- ضربه = شوك سنسور
    ۲- باز شدن درب = سيم لادري
    ۳- باز شدن كاپوت يا صندوق = سيم لادري صندوق يا كاپوت
    ۴- ON شدن سوئيچ = سيم (ON) دزدگير
    ۵- در صورت وجود چشم التراسونيك
  • ورودي‌هاي مهم (حتما بايد سيم‌هايشان وصل شوند):
    ۱- برق مثبت +۱۲v
    ۲- برق منفي GND (اتصال بدنه)
    ۳- سيم لادري مثبت (+) يا منفي (-)
    ۴- سيم شاسي كاپوت و صندوق، منفي (-)
    ۵- سوئيچ (سيم ON)
  • خروجي‌هاي مهم ( حتما بايد سيم‌هايشان وصل شود):
    ۱- آژير (+)
    ۲- فلاشرها (+)‌ كه بيشر اوقات دو سيم دارند.
    ۳- قفل مركزي كه بعدا بطور مفصل در مورد تيپ‌هاي آن بحث مي‌شود.

بنابراين دوستان كلا ۱۰ سيم وصل كردني مهم داريم.
البته در اينجا تا يادم نرفته اين نكته را ذكر كنم كه در وصل كردن سيم‌هاي برق و اتصال منفي نهايت دقت را بكنيد چونكه در صورت شل بودن و يا در جاي نامناسب وصل كردن خطراتي براي راننده و يا ماشين و يا براي برد اصلي پيش مي‌آورد كه بايد نهايت دقت كرد و دليلش را وجود قطعي بنام استارت كيلر يا ماشين خاموش كن مي‌باشد (در صورتي كه نصب بكنيد) كه اگر ماشين در حين حركت باشد فقط يك لحظه كافي اين دو سيم (مثبت يا منفي برق) قطع و وصل بشود كه در آن صورت ماشين در هر سرعتي كه باشد در جاي خود مي‌ايستد و باعت بروز تصادف مي‌شود. پس توصيه مي‌شود تا جايي كه مي‌شود اين قطعه را بروي ماشين نصب نكنيد.

دیدگاهتان را بنویسید