Logo
Logo

حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی

آموزش تصویری نحوه برطرف کردن مهمترین مشکلات مدل‌های فابریکی ساعت ۲۰۶

آموزش تصویری نحوه برطرف کردن مهمترین مشکلات مدل‌های فابریکی ساعت ۲۰۶

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت مطالبی درباره انواع ساعت‌های نصب شده بر روی پژو ۲۰۶ + آموزش تصویری نحوه تعمیر ساعت ۲۰۶ را برای شما کاربران گرامی تهیه و تدوین کرده است. برای مشاهده این مطالب در ادامه با ما همراه باشید.

ساعت‌های نصب شده بر روی پژو ۲۰۶

ساعت فابریک خودروی ۲۰۶

اطلاعات عمومی انواع ساعت‌های نصب شده بر روی پژو ۲۰۶:

ساعت ۲۰۶ در سه مدل مختف طراحی شده است:

مدل صفحه LCD معمولی Type A:

در خودروهای پژو ۲۰۶، ۲۰۹ SD و ۲۰۷ تولید داخل ایران، بصورت معمول این نوع صفحه نمایش بر روی آنها نصب شده است.

ساعت پژو ۲۰۶
مدل صفحه LCD معمولی Type A
ویژگی‌های این نوع ساعت:
  • نمایش تاریخ و ساعت
  • «ICE Alert» در صورت قرار گرفتن دمای بیروی بین ۳+ و ۳- درجه سانتی‌گراد
  • نمایش موقتی دمای بیرون
  • نمایش پیغام هشدار یخ‌زدگی سطح معابر
  • نمایش اطلاعات رادیو ضبط فابریک

مدل صفحه LCD معمولی Type B:

خودروی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ بصورت فابریک دارای قابلیت کامپیوتر سفر هستند.

ساعت پژو ۲۰۶
مدل صفحه LCD معمولی Type B
ویژگی‌های این نوع ساعت:
  • نمایش ساعت و دما در گوشه صفحه بصورت دائم
  • سرعت متوسط
  • نمایش مصرف سوخت متوسط
  • مسافت طی شده با بنزین مصرف شده
  • مسافت قابل پیمایش با بنزین باقیمانده
  • نمایش مصرف سوخت لحظه‌ای
  • صفحه نمایش گرافیکی با ابعاد بزرگتر
  • نمایش گرافیکی باز بودن درب‌ها
  • نمایش گسترده‌تر اطلاعات رادیو پخش فابریک
  • نمایش پیغام فعال نبودن ایربگ سرنشین
  • نمایش هشدار بستن کمربند ایمنی (Seatbelt Not Fastend)
  • نمایش فعال شدن سیستم برف‌پاک‌کن اتوماتیک (Automatic Wiping Active)
  • نمایش پیغام پایین بودن سطح سوخت همزمان با روشن شدن چراغ بنزین در صفحه کیلومتر (Fuel Level Low)
  • نمایش فعال شدن سیستم چراغ‌های اتوماتیک (Automatic Lighting Active)
  • نمایش خطای عملکرد سیستم ایربگ
  • نمایش فعال/غیرفعال شدن قفل مرکزی
  • نمایش پیغام ضعیف بودن باتری ریموت سوییچ
  • نمایش خطای سیستم آنتی پلوشن شامل خطای سنسور اکسیژن و کاتالیزور (Anti Pollution Fault)
  • نمایش خطای عملکرد سیستم ترمز ABS
  • نمایش خطای عملکرد سیستم گیربکس‌های اتوماتیک
  • نمایش پیغام وارد شدن به وضعیت صرفه جویی در مصرف باتری (Economy Mode Active)

مدل صفحه LCD معمولی Type C:

این نوع صفحه نمایش به صورت فابریکی بر روی خودروهای ۲۰۹ و ۲۰۹ SD تعبیه شده است. این مدل دارای صفحه نمایش بزرگتر و گرافیک بسیار بالاتر و قابلیت‌های بیشتری نسبت به دو نوع ذکر شده قبلی است.

ساعت‌های نصب شده بر روی خودرو۲۰۶
مدل صفحه LCD معمولی Type C

این صفحه نمایش علاوه بر دارا بودن قابلیت‌های نوع B که در بالا ذکر شد دارای قابلیت‌های زیر می‌باشد:

  • دارای دو کامپیوتر سفر مجزا
  • صفحه نمایش گرافیکی بزرگتر
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (GPS)
    نکته: این سیستم به دلیل دارا بودن نقشه‌های اروپا، فقط در محدوده اروپا قابل استفاده است.
  • دارای گرافیک بالاتر
  • نمایش گرافیکی ولوم صدا
  • نمایش کاملتر اطلاعات ضبط رادیو فابریک
  • ریموت کنترل (Remote Control)
    این صفحه نمایش دارای یک ریموت کنترل مجزا است که جهت تنظیم ساعت و تاریخ کاربرد دارد.
  • امکان رویت اطلاعات پس زمینه هنگام نمایش پیغام‌های هشدار جانبی (مانند نمایش باز بودن درب‌ها)

۴ مورد از عمده‌ترین مشکلات ساعت ۲۰۹ تایپ a:

۱- مشکل فلت‌های اتصال بین برد و LCD:

ساعت پژو ۲۰۶
فلت‌های اتصال بین برد و LCD

اولین مشکل مربوط به فلت‌های اتصال بین برد و ال سی دی است. این مورد در صورت دستکاری و یا در معرض آفتاب بودن ساعت در مدت طولانی پیش می‌آید. که با تعویض فلت مشکل حل خواهد شد. می‌توان به جای فلت فابریک از فلت سایز ۵۶۱۰ که به صورت متری هم فروخته می‌شود، استفاده نمود. این نوع فلت هیچگونه لحیمی ندارد و فقط با چسب خود فلت چسبانده می‌شود.

نکته: در صورت خرابی فلت با وجود روشن بودن لامپ‌ها، LCD محتوای درست و کاملی را نشان نخواهد داد.

۲- سوختن لامپ فابریک ساعت خودروی ۲۰۶:

ساعت‌های نصب شده بر روی پژو ۲۰۶
لامپ‌های فابریک ساعت خودروی ۲۰۶

مشکل رایج دوم سوختن لامپ است. توجه داشته باشید که لامپ فابریک ساعت خودروی ۲۰۶ دارای توان ۱٫۲ واتی است. در صورت استفاده از لامپ‌های ۱٫۵ و یا ۲ واتی ترانزیستور مربوطه خواهد سوخت.

نکته: در صورت سوختن لامپ و یا خرابی ترانزیستور بدلیل قرار گرفتن ساعت در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی، صفحه نمایش تا حدودی قابل دیدن است.

۳- مشکل ترانزیستور:

سومین مشکل ایراد داشتن ترانزیستور است و نشانه خرابی‌اش روشن ماندن لامپ‌ها به صورت دائم و یا خاموش بودن آنها به صورت دائم است. رفع این مشکل سه راه حل دارد که در ادامه توضیح داده شده است:

راه حل اول:

این ترانزیستور در بازار موجود نیست، ولی می‌توان به جای آن از ترانزیستور «b772» استفاده نمود، به طوری که نوشته‌های روی سطح ترانزیستور به سطح برد لحیم شود (برعکس).

راه حل دوم:

در صورت پیدا نکردن ترانزیستور مورد نظر گرفتن برق + از acc پخش و یا سوکت ساعت و لحیم کردن آن به این پایه از برد می‌باشد.

ساعت‌های نصب شده بر روی خودرو۲۰۶
محل پایه لحیم‌کاری

راه حل سوم:

در صورت پیدا نکردن ترانزیستور مورد نظر، گرفتن برق ACC از پخش و یا سوکت خود ساعت است و لحیم کردن + ACC و – بدنه به برد مدار چاپی قرارگیری لامپ‌ها

نکته: این مورد پیشنهاد نمی‌شود.

۴- مشکل برنامه آی سی اپیرام (۹۳C46):

این مشکل که بسیار کم اتفاق می‌افتد ایراد داشتن برنامه آی سی اپیرام (۹۳C46) است که با برنامه‌ریزی مجدد رفع خواهد شد.

فابریک ساعت خودروی 206
آی سی اپیرام (۹۳C46)

تغییر رنگ لامپ‌های ساعت ۲۰۶ :

برای تغییر رنگ لامپ‌های ساعت باید طلق نارنجی پشت LCD را جدا نموده و بجای آن از یک لایه کاغذ سفید معمولی + لامپ LED با رنگ مورد نظر استفاده شود.

فابریک ساعت خودروی 206
نحوه جداکردن طلق نارنجی پشت LCD

مطالب پیشنهادی

آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
نکات مهم و ضروری در استفاده از کولر خودرو
نکات مهم و ضروری در استفاده از کولر خودرو
اطلاعات و نکات مهم و ضروری درباره سرقت خودرو
اطلاعات و نکات مهم و ضروری درباره سرقت خودرو
اطلاعات کامل درباره دوربین مداربسته خودرو
اطلاعات کامل درباره دوربین مداربسته خودرو
آموزش نصب دزدگیر مزدا ۳ قدیم
آموزش نصب دزدگیر مزدا ۳ قدیم
آموزش راه‌اندازی آینه تاشو پژو پارس CEC با دزدگیر
آموزش راه‌اندازی آینه تاشو پژو پارس CEC با دزدگیر
رمز ضبط رانا و ۲۰۶
رمز ضبط رانا و ۲۰۶
راهنمای کاربردی ریموت E4 A و E4 AS ایزیکار
راهنمای کاربردی ریموت E4 A و E4 AS ایزیکار
آموزش نصب پاور و راه‌اندازی سانروف جک J5
آموزش نصب پاور و راه‌اندازی سانروف جک J5
سیستم ایموبیلایزر در خودروهای ۴۰۵ و پارس و سمند و Roa و با ECU زیمنس
سیستم ایموبیلایزر در خودروهای ۴۰۵ و پارس و سمند و Roa و با ECU زیمنس
تعریف ریموت بسترن B50
تعریف ریموت بسترن B50
آموزش کامل نحوه کددهی ریموت دزدگیر هوتای (huatai)
آموزش کامل نحوه کددهی ریموت دزدگیر هوتای (huatai)
معرفی سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت در خودرو
معرفی سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت در خودرو
آموزش تعریف ریموت فابریک پژو ۴۰۵ دو دکمه
آموزش تعریف ریموت فابریک پژو ۴۰۵ دو دکمه
راهنمای نقشه سیم‌کشی دزدگیر MATICS مدل FX1500
راهنمای نقشه سیم‌کشی دزدگیر MATICS مدل FX1500
راهنمای فارسی کارایی دزدگیر اسپای کیلس
راهنمای فارسی کارایی دزدگیر اسپای کیلس
آموزش نصب دزدگیر هیوندای توسان طرح قدیم
آموزش نصب دزدگیر هیوندای توسان طرح قدیم
آموزش نصب سوکت فابریک دزدگیر پژو ۲۰۶ و رانا مالتی‌پلکس EcoMux
آموزش نصب سوکت فابریک دزدگیر پژو ۲۰۶ و رانا مالتی‌پلکس EcoMux
سیستم ایموبیلایزر در خودروهای با ECU والئو (Valeo و S2000 SLC)
سیستم ایموبیلایزر در خودروهای با ECU والئو (Valeo و S2000 SLC)
سنكرونيزه سوئیچ ۲۰۶
سنكرونيزه سوئیچ ۲۰۶
سوالات متداول مصرف کنندگان دزدگیر ماجیکار
سوالات متداول مصرف کنندگان دزدگیر ماجیکار

8 نظر برای "آموزش تصویری نحوه برطرف کردن مهمترین مشکلات مدل‌های فابریکی ساعت ۲۰۶"

باسلام.آیا فایل ایپرام موجود هست و برای چسباندن فلت نیاز به اتوی فلت نیست؟ با تشکر

مرتضی خدادادی (3 ماه قبل)

سلام
همونطور که در خود مطلب هم اشاره شده نیازی به اتویه فلت نیست.

ممنون از مطالب جدید و مفیدتون
استاد یسوال ذهنمو مشغول کرده بود ،یجا گفتید برای لادری آنی درب ها درصورت پیدا نکردن سیم به ۴ رشته سیم و ۸ دیود نیاز داریم یعنی هر در یه رشته سیم و ۲ دیود
با نحوه کار دیود و اینکه پالس مثبت از سمت غیر خط دار عبور میکنه ولی خط دار برنمیگرده و پالس منفی برعکسش آشنایی دارم
با این تفاسیر ما یه سیم لادری داریم یه سیم از سمت دزدگیر
منظور این بود که مثلا برای لادری منفی دیود رو از سمت خط دار به سمت لادری و از اون سمت به سمت سیم دزدگیر تا پالس منفی از سمت لادری به دزدگیر بره ولی چون نهایتا مجبوریم ۴ سیم رو به هم متصل کنیم اگه در دیگه ای باز شد پالس منفی توی در دیگه نره که مثلا مالتی پلکس بود اختلال ایجاد نکنه ولی با این تفاسیر دیود دوم کجا کاربرد داره؟
بازم ممنون این مطلب ساعت ۲۰۶ خیلی خوب بود
امیدوارم سراغ سیستم های کروز کنترل هم برید

سید محمد رضا صالحی (2 ماه قبل)

سلام جناب صالحی عزیز
از هر درب یک سیم تحریک لادری به کامپیوتر رفته است. ما آن می‌چینیم و سمت خط دار دو عدد دیود را بهش وصل می‌کنیم و سمت بدون خط دیود‌ها را یکی به سمت کامپیوتر سیم چیده شده و یکی به سمت لادری منفی دزدگیر وصل می‌کنیم. دیود اول برای این هستش که پالس بی موردی از جانب سیم‌های ما به کامپیوتر نره و برای دیود هم، از جایی که دزدگیر یک سیم برای لادری داره و ما چهارتا سیم توی ماشین داریم، دیود دوم رو استفادهرمی‌کنیم که اگر یک درب باز شد، ما بقی درب‌ها توی کیلومتر ماشین باز نشون نده یا به عبارتی منفی درب باز شده به باقی درب‌ها نره.
باز هم از شما بابت سوالات عالی و به جاتون تشکر می‌کنیم…

ممنون مهندس بزرگوار
دقیقا مثل دیود زدن راهنما
بازم ممنون
قطعا اگه عمری باقی باشه با سوالات مبتدیانه ام مزاحم اوقات شریف خواهم شد و پیشاپیش از صبر و شکیبایی ک بخرج میدهید سپاس گزارم

سلامت باشید
بله، دقیقا مثل راهنما با این تفاوت که راهنماها پالس مثبت رو دو شعبه می‌کنه ولی برای لادری پالس منفی رو دو شعبه می‌کنیم.
از اینکه سوالاتتون رو به راحتی مطرح می‌کنید و باعث پربارتر شدن محتوای سایت می‌شوید، بسیار سپاسگزاریم. از طرفی هر سوالی که در حوضه‌های فعالیتی ما، در سایت مطرح شود، وظیفه ماست که به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشیم.

سلام فلت ساعت ۲۰۶ دارید

دانیال نیریزی (3 هفته قبل)
محدودیت دسترسی...برای اینکه بتوانید نظر خود را ثبت کنید، باید وارد سایت شوید.
ورود به سایت