Logo
Logo

حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی

راهنمای پمپ پراید

راهنمای پمپ پراید

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت به آموزش هر چند ابتدایی، ولی پر متقاضی پمپ پرایدی میپردازد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

محرک یا پمپ پراید که در بازار دو نوع ۵ سیم و ۲ سیم هستند، قابل استفاده در خیلی از جاهای دیگری به جز درب پراید هستند که اکنون به توضیح آن میپردازیم.

رنگ سیم های محرک پرایدی:

  1. سیم سبز: متصل به موتور داخل محرک
  2. سیم آبی: متصل به موتور داخل محرک
  3. سیم سفید: متصل به میکرو سوئیچ داخل محرک
  4. سیم قهوه ای: متصل به میکرو سوئیچ داخل محرک
  5. سیم مشکی: متصل به میکرو سوئیچ داخل محرک

در محرک های دو سیم فقط سیم های سبز و آبی به کار گرفته شده اند و در محرک های پنج سیم، از پنج رنگ ذکر شده در بالا به کار گرفته میشود. رنگ سیم ها در محرک های فابریک نصب شده بر روی اتومبیل پراید بعضاً با آنچه ما توضیح دادیم متفاوت است ولی مکانیزم کاری آنها همه به یک صورت است. حال به توضیح رنگ های محرک پرایدی میپردازیم.

خب، تا اینجا فهمیدیم که محرک دو سیم در جاهایی استفاده میشود که ما از محرک تنها انتظار باز شدن و بسته شدن را داریم. اگر ما به سیم سبز منفی و به سیم آبی مثبت را متصل نماییم محرک باز میشود و اگر به سیم سبز مثبت و به سیم آبی منفی بدهیم، محرک بسته میشود.

توضیح سه سیم دیگر نیز به این ترتیب است که سیم مشکی پایه اصلی میکرو سوئیچ داخل محرک میباشد که وقتی محرک باز یا بسته است، سیم مشکی یا به سیم سقید اتصال دارد یا به سیم قهوه ای اتصال دارد.

[جهت خرید پمپ کلیک کنید.]

مطالب پیشنهادی

آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
راهنماي کارایی دزدگیر جردن ساده بدون لرن
راهنماي کارایی دزدگیر جردن ساده بدون لرن
آموزش نصب دزدگیر وانت زد ایکس اتو کاپرا
آموزش نصب دزدگیر وانت زد ایکس اتو کاپرا
مراحل کاربردی ریموت های غیر تصویری ایزیکار
مراحل کاربردی ریموت های غیر تصویری ایزیکار
آموزش نصب دزدگیر و پاور روی پژو پارس، روآ، سمند، ۴۰۵، آریسان و RD
آموزش نصب دزدگیر و پاور روی پژو پارس، روآ، سمند، ۴۰۵، آریسان و RD
آموزش نصب دزدگیر پروتون GEN2
آموزش نصب دزدگیر پروتون GEN2
تعریف ریموت خودروهای چینی، MVM 530 و چری
تعریف ریموت خودروهای چینی، MVM 530 و چری
راهنمای سیم‌بندی ردیاب TRACKER GPS XENOTIC
راهنمای سیم‌بندی ردیاب TRACKER GPS XENOTIC
راهنمای نصب ردیاب مدل DNO-V4
راهنمای نصب ردیاب مدل DNO-V4
راه‌اندازی و استفاده از ردیاب آهن‌ربایی DNO-V8 – ردیاب خودرویی و شخصی
راه‌اندازی و استفاده از ردیاب آهن‌ربایی DNO-V8 – ردیاب خودرویی و شخصی
آموزش تعریف ریموت دزدگیر MAGIC EASY
آموزش تعریف ریموت دزدگیر MAGIC EASY
آموزش نصب دزدگیر و پاور تویوتا کمری ۲۰۰۵
آموزش نصب دزدگیر و پاور تویوتا کمری ۲۰۰۵
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره نُه
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره نُه
آموزش نصب دزدگیر MVM 110 S
آموزش نصب دزدگیر MVM 110 S
آموزش تعریف ریموت فابریک پراید طرح شماره شش
آموزش تعریف ریموت فابریک پراید طرح شماره شش
آموزش نصب دزدگیر هیوندای آزرا
آموزش نصب دزدگیر هیوندای آزرا
آموزش نصب دزدگیر هیوندای توسان طرح قدیم
آموزش نصب دزدگیر هیوندای توسان طرح قدیم
آموزش نصب دزدگیر و پاور سوزوکی گرند ویتارا
آموزش نصب دزدگیر و پاور سوزوکی گرند ویتارا
آموزش تعریف ریموت دزدگیر siLicon
آموزش تعریف ریموت دزدگیر siLicon
آموزش نصب دزدگیر چری ویانا
آموزش نصب دزدگیر چری ویانا
راهنمای کارایی دزدگیر SPY ساده
راهنمای کارایی دزدگیر SPY ساده

6 نظر برای "راهنمای پمپ پراید"

سلام در پمپ پنج سیم سیمهای پمپ به چه سیم های در سیم کشی پراید وصل میشوند براساس رنگنبندیه

سلام
دو سیم سبز و آبی رو باید به سیم های سبز و قرمز وصل کنید، سیم مشکی پمپ رو به سیم سبز مشکی ماشین و سیم سفید و قهوه ای پمپ رو به سیم های مانده از ماشین وصل کنید. اگر ریموت دزدگیر را زدید و برعکس عمل کرد، باید جای سیم سبز و آبی پمپ رو عوض کنید و اگر درب راننده رو باز کردید و بقیه بسته شدند و برعکس بودند باید جای سیم سفید و قهوه ای رو عوض کنید…

سلام به اقای جوادی و همکارارن
یه سوال داشتم به نظر شما به جای رله قفل مرکزی پراید میتونیم خودمون رله ۱۲ ولتی سیمپیچی کنیم ؟؟؟؟؟

با سلام
آقای جوادی چگونه میشه یه پمپ ۵سیم که تو بازار هستا به پراید مدل بالا نصب کرد.چون که توی در پراید دوتا سیم برا قفل مرکزی اومده ولی پمپ سه تا سیم داره پس اون یکی سیم پمپ را باید به کجا ویا کرد

سلام
پمپ پنج سیم رو کاملا توی همین مطلب توضیح دادیم. دو سیم برای محرک پمپ استفاده می‌‌کنیم. سه سیم دیگه رو هم برای فرمان به قفل مرکزی. از این سه سیم، یک سیم (سیم مشکی) به منفی دائم متصل میشه. دو سیم باقی مانده هم، توی سیستم‌های قدیم، یکی برای فرمان قفل شده است درب ها به قفل مرکزی و یکی برای فرمان باز شده است درب ها به قفل مرکزی استفاده می‌شد. اما توی ماشین های جدید اگر به یک سیم منفی بدهی (که از طریق همان سیم مشکی پمپ اعمال میشه) درب ها باز و اگر همون سیم منفی نداشته باشه، درب ها قفل میشه.

محدودیت دسترسی...برای اینکه بتوانید نظر خود را ثبت کنید، باید وارد سایت شوید.
ورود به سایت