Logo
Logo

حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی

راهنمای پمپ پراید

راهنمای پمپ پراید

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت به آموزش هر چند ابتدایی، ولی پر متقاضی پمپ پرایدی میپردازد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

محرک یا پمپ پراید که در بازار دو نوع ۵ سیم و ۲ سیم هستند، قابل استفاده در خیلی از جاهای دیگری به جز درب پراید هستند که اکنون به توضیح آن میپردازیم.

رنگ سیم های محرک پرایدی:

  1. سیم سبز: متصل به موتور داخل محرک
  2. سیم آبی: متصل به موتور داخل محرک
  3. سیم سفید: متصل به میکرو سوئیچ داخل محرک
  4. سیم قهوه ای: متصل به میکرو سوئیچ داخل محرک
  5. سیم مشکی: متصل به میکرو سوئیچ داخل محرک

در محرک های دو سیم فقط سیم های سبز و آبی به کار گرفته شده اند و در محرک های پنج سیم، از پنج رنگ ذکر شده در بالا به کار گرفته میشود. رنگ سیم ها در محرک های فابریک نصب شده بر روی اتومبیل پراید بعضاً با آنچه ما توضیح دادیم متفاوت است ولی مکانیزم کاری آنها همه به یک صورت است. حال به توضیح رنگ های محرک پرایدی میپردازیم.

خب، تا اینجا فهمیدیم که محرک دو سیم در جاهایی استفاده میشود که ما از محرک تنها انتظار باز شدن و بسته شدن را داریم. اگر ما به سیم سبز منفی و به سیم آبی مثبت را متصل نماییم محرک باز میشود و اگر به سیم سبز مثبت و به سیم آبی منفی بدهیم، محرک بسته میشود.

توضیح سه سیم دیگر نیز به این ترتیب است که سیم مشکی پایه اصلی میکرو سوئیچ داخل محرک میباشد که وقتی محرک باز یا بسته است، سیم مشکی یا به سیم سقید اتصال دارد یا به سیم قهوه ای اتصال دارد.

[جهت خرید پمپ کلیک کنید.]

مطالب پیشنهادی

آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
آموزش باز کردن رمز پخش مدل RKMP100 شرکت راستی کار البرز
آموزش باز کردن رمز پخش مدل RKMP100 شرکت راستی کار البرز
آموزش نصب دزدگیر کیا سورنتو ۲۰۱۵
آموزش نصب دزدگیر کیا سورنتو ۲۰۱۵
نحوه کددهی ریموت دزدگیر مکسیدر (Maxeeder)
نحوه کددهی ریموت دزدگیر مکسیدر (Maxeeder)
آموزش نصب دزدگیر و پاور برلیانس سری ۳۰۰، H330 و H320
آموزش نصب دزدگیر و پاور برلیانس سری ۳۰۰، H330 و H320
آموزش نصب پاور هیوندای سوناتا ۲۰۰۷
آموزش نصب پاور هیوندای سوناتا ۲۰۰۷
معرفی ردیاب شخصی DNO-SK110
معرفی ردیاب شخصی DNO-SK110
راه‌های شناسایی و مقابله با از کار انداختن ردیاب خودرو
راه‌های شناسایی و مقابله با از کار انداختن ردیاب خودرو
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره هشت
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره هشت
تعریف ریموت لیفان ۶۲۰
تعریف ریموت لیفان ۶۲۰
راهنمای کامل و فارسی دزدگیر و ردیاب زیتونیکس مدل طلایی و نقره‌ای
راهنمای کامل و فارسی دزدگیر و ردیاب زیتونیکس مدل طلایی و نقره‌ای
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره سیزده
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره سیزده
تعریف ریموت برلیانس H230 و H330
تعریف ریموت برلیانس H230 و H330
آموزش نصب دزدگیر و پاور تویوتا هایلوکس
آموزش نصب دزدگیر و پاور تویوتا هایلوکس
آموزش باز کردن رمز پخش مدل ۴۰۹u فابریک پراید
آموزش باز کردن رمز پخش مدل ۴۰۹u فابریک پراید
آموزش نصب دزدگیر زد ایکس اتو لندمارک
آموزش نصب دزدگیر زد ایکس اتو لندمارک
آموزش نصب دزدگیر برلیانس هایس
آموزش نصب دزدگیر برلیانس هایس
استارتی کردن دزدگیر معمولی با فرمان صندوق پران + کلیپ ویدئویی
استارتی کردن دزدگیر معمولی با فرمان صندوق پران + کلیپ ویدئویی
نصب قفل صندق عقب MVM + عکس
نصب قفل صندق عقب MVM + عکس
آموزش نصب دزدگیر و پاور سمند مالتی‌پلکس SMS
آموزش نصب دزدگیر و پاور سمند مالتی‌پلکس SMS
آموزش نصب دزدگیر وانت مزدا دو کابین
آموزش نصب دزدگیر وانت مزدا دو کابین

6 نظر برای "راهنمای پمپ پراید"

سلام در پمپ پنج سیم سیمهای پمپ به چه سیم های در سیم کشی پراید وصل میشوند براساس رنگنبندیه

فرشید مرادی گندابی (2 سال قبل)

سلام
دو سیم سبز و آبی رو باید به سیم های سبز و قرمز وصل کنید، سیم مشکی پمپ رو به سیم سبز مشکی ماشین و سیم سفید و قهوه ای پمپ رو به سیم های مانده از ماشین وصل کنید. اگر ریموت دزدگیر را زدید و برعکس عمل کرد، باید جای سیم سبز و آبی پمپ رو عوض کنید و اگر درب راننده رو باز کردید و بقیه بسته شدند و برعکس بودند باید جای سیم سفید و قهوه ای رو عوض کنید…

سلام به اقای جوادی و همکارارن
یه سوال داشتم به نظر شما به جای رله قفل مرکزی پراید میتونیم خودمون رله ۱۲ ولتی سیمپیچی کنیم ؟؟؟؟؟

حسین محمودپور (1 سال قبل)

سلام
بستگی به هدفتون داره که از یک رله چه انتظاری دارید؟

با سلام
آقای جوادی چگونه میشه یه پمپ ۵سیم که تو بازار هستا به پراید مدل بالا نصب کرد.چون که توی در پراید دوتا سیم برا قفل مرکزی اومده ولی پمپ سه تا سیم داره پس اون یکی سیم پمپ را باید به کجا ویا کرد

مهدی وصال اصیل (1 سال قبل)

سلام
پمپ پنج سیم رو کاملا توی همین مطلب توضیح دادیم. دو سیم برای محرک پمپ استفاده می‌‌کنیم. سه سیم دیگه رو هم برای فرمان به قفل مرکزی. از این سه سیم، یک سیم (سیم مشکی) به منفی دائم متصل میشه. دو سیم باقی مانده هم، توی سیستم‌های قدیم، یکی برای فرمان قفل شده است درب ها به قفل مرکزی و یکی برای فرمان باز شده است درب ها به قفل مرکزی استفاده می‌شد. اما توی ماشین های جدید اگر به یک سیم منفی بدهی (که از طریق همان سیم مشکی پمپ اعمال میشه) درب ها باز و اگر همون سیم منفی نداشته باشه، درب ها قفل میشه.

محدودیت دسترسی...برای اینکه بتوانید نظر خود را ثبت کنید، باید وارد سایت شوید.
ورود به سایت