حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی


ورود / عضویت

وبسایت ما کاربر محور می‌باشد و استفاده از تمام خدمات ما بعد از ورود به سایت امکان پذیر است. بنابراین به کمک دکمه زیر وارد سایت شوید و در صورتی که هنوز نسبت به عضویت اقدام نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم عضو سایت ما شوید.

عضویت
دوربین مداربستهسیستم های اماکن

قابلیت “هیت مپ” در دوربین مدار بسته چیست؟

()
قابلیت “هیت مپ” در دوربین مدار بسته چیست؟

قابلیت هیت مپ “Heat Map” بازنمایی دو بعدی از تراکم افراد است و بر اساس رنگ، میزان حجم تراکم را نشان می­دهد که در سری هوشمند برخی دوربین­های مداربسته وجود دارد. نحوه عملکرد این قابلیت به گونه­ ای است که طبق طیف رنگ تعریف شده که شامل قرمز، صورتی، زرد، سبز و آبی می­باشد، میزان تراکم جمعیت را در بخش ­های مد نظر و تحت نظارت دوربین نشان می­دهد. حداکثر تراکم در بخش قرمز و حداقل آن در بخش آبی رنگ تعریف شده است. علاوه بر نمودار طیف رنگ­ها، نموداری عددی آمار حجم تراکم را در اختیار کاربر قرار می­دهد.

آماری که این قابلیت به دست می­دهد به صورت نموداری روزانه، هفتگی و ماهانه  قابل دسترسی است. به این شرح که در نمودار روزانه، میزان تراکم جمعیت در هر ساعت؛ در نمودار هفتگی و ماهانه میزان تراکم در هر روز به صورت عددی قابل رویت است.

از مزایایی که این قابلیت به همراه دارد این است که این امکان را به کاربر می­دهد که مثلا به عنوان مدیر یک فروشگاه بزرگ بتواند متوجه شود که مشتری بیشتر به کدام سمت فروشگاه گرایش دارد؟ تراکم جعیت در کدام بخش فروفشگاه بیشتر بوده است؟ چه ساعاتی از روز بیشترین حجم جمعیت در فروشگاه قابل مشاهده بوده است؟ کدام محصول خریدار بیشتری داشته است؟ گرایش مشتری به طرف کدام محصول کمتر بوده است؟ آیا محل قرار گرفتن قفسه ها وسایر امکانات فروشگاه با توجه به نیاز ومراجعه مشتری مناسب است یا نه؟ کدام قسمت برای قرار دادن استند های تبلیغاتی بهتر است؟ روزانه چه تعدادی از بازدیدها جهت خرید محصول بوده و چه تعدادی صرفا بازدید از فروشگاه بوده است؟  و سوالاتی از این دست.

وقتی کاربر بتواند با استفاده از این قابلیت به پاسخ سوال­های مطرح شده برسد، بهره­وری در فروش محصولاتش افزایش یافته و به سبب آن کسب و کارش بهبود می­یابد.

قابلیت هیت مپ که در سری هوشمند برخی دوربین­ها یافت می­شود می­تواند در محل­های مختلف با توجه به نیاز کاربر تعریف شود و کاربرد یابد برای مثال در راهور جهت تخمین ساعت شلوغی و ترافیک انسانی و در نتیجه حجم ترافیک، در شهرداری و رسانه جهت تعیین محل مناسب برای تبلیغات، در کتابخانه ­ها، در فروشگاه­های بزرگ، بانک­ها و غیره.

 

منبع: cctvworlds

این پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید