Logo حفاظت و امنیت

برای استفاده از تمامی خدمات ما، پیشنهاد می‌کنیم از گزینه‌های سمت راست وارد سایت شوید.

کاتالوگ دزدگیر Maxeeder

کاتالوگ دزدگیر Maxeeder

, , , , , , , , , , , ,

امروز کاتالوگ فارسی دستگاه های مکسیدر که به روایتی دفترچه راهنمای نصب سیستم های امنیتی اتومبیل و نحوه عملکرد سیستم امنیتی خودرو هستش رو براتون آماده کردیم. این موضوع که قراره بهش بپردازیم برای دوستان مبتدی خیلی توصیه میشه. دوستان حرفه ای هم توجه داشته باشند که این راهنما همون راهنمای دستگاه های PLC هستش. با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

فعال کردن سیستم دزدگیر(قفل کردن)
با فشردن دکمه [قفل بسته] آژیر یکبار به صدا در می آید و چراغ ها نیز یکبار روشن و خاموش میشوند (چشمک میزند).

  • اگر اتوموبیل مجهز به سیستم قفل مرکزی باشد درب ها بصورت خودکار قفل میشوند.
  • چراغ ال ای دی ” LED” پنج ثانیه بعد از قفل شدن درب ها چشمک میزند و برق اصلی موتور اتوموبیل قطع میگردد. بنابراین در زمان فعال بودن دزدگیر موتور اتوموبیل به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. (برای این منظور رله مخصوص قطع موتور حتما باید نصب گردد.)

در این حالت اگر حسگر لرزشی دستگاه (شوک سنسور) تحریک شود چراغ ها روشن و خاموش میشوند و آژیر ۵ ثانیه و در صورت ادامه تحریک بمدت ۲۵ ثانیه به صدا در خواهد آمد.
ولی اگر درب خودرو باز و یا چیزی درون خودرو جابه جا شود (مثلا ورود غیر طبیعی به درون خودرو) و نیز اگر سعی در روشن کردن اتوموبیل شود آژیر سریع بمدت ۲۵ ثانیه بصدا در خواهد آمد
البته در صورت ادامه دلایل ذکر شده پس از مکث ۵ ثانیه ای سیستم مجددا مراحل آلارم را توسط چشمک زدن چراغ‌ها و صدای آژیر اعلام میکند.

 

غیر فعال کردن سیستم دزدگیر (بازکردن)
با فشردن بر روی دکمه [قفل باز] آژیر دو بار به صدا درآمده و چراغ‌ها سه بار روشن و خاموش می شوند.
اگر سیستم در حالت بی صدا بوده باشد فقط چراغ ها سه بار روشن و خاموش می شوند و صدایی از آژیر پخش نمی‌شود.
قفل درب ها نیز بصورت خودکار باز میشوند.
سیستم هشدار نیز غیر فعال شده و به حالت عادی بر میگردد.

 

حالت بی صدا
با فشردن همزمان دکمه های [قفل بسته] و [قفل باز] آژیر یک بار به صدا در خواهد آمد و سیستم وارد حالت بی صدا می شود.
درحالت بی صدا با فعال و یا غیر فعال کردن دزدگیر (فشردن دکمه های [قفل بسته] و [قفل باز]) صدایی از آژیر پخش نمی‌شود.
در این حالت بافشردن دکمه (قفل بسته)چراغ‌ها یک بار روشن و خاموش می شوند و حالت دزدگیر بدون پخش صدای آژیر فعال می شود و تمام عملیات فعال شدن دزدگیر انجام میگردد.
البته اگر در این حالت حسگر لرزشی دستگاه (شوک سنسور) تحریک شود فقط چراغ‌ها روشن و خاموش می شوند ولی صدایی از آژیر پخش نمی‌شود.
ولی اگر درب خودرو باز و یا چیزی درون خودرو جابه جا شود (مثلا ورود غیر طبیعی به داخل خودرو) و نیز اگر سعی در روشن کردن اتوموبیل شود آژیر سریع به مدت ۲۵ ثانیه به صدا در خواهد آمد. برای خروج از حالت بی صدا مجددا دکمه های [قفل بسته] و [قفل باز] را به صورت همزمان فشار دهید.
در این حالت آژیر ۲ بار به صدا در خواهد آمد که نشانه خروج از حالت بی صدا می باشد.

 

باز کردن صندوق عقب
زمانی که سیستم در حالت غیر فعال قرار دارد به مدت ۳ ثانیه دکمه [صندوق پران] را فشار دهید. با انجام این عملیات یک صدای “بیب” کوتاه از ریموت پخش میشود و بر روی صفحه “LCD” ریموت نیز علامت باز شدن صندوق اتوموبیل نمایش داده می‌شود و صندوق عقب باز می شود.

 

اعلام موجودیت
بافشردن دکمه [قفل بسته] در حالت فعال بودن دزدگیر، آژیر به مدت ۱۵ ثانیه به صدا در می آید و چراغ ها نیز ۱۵ بار روشن و خاموش می شوند.
بنابراین برای بکارگیری این سیستم درحالت غیر فعال بودن دزدگیر ۲ بار این دکمه را فشار دهید.
در صورتی که این عمل را در حالت بی صدا انجام دهید آژیر به صدا در نمی آید ولی چراغ‌ها به مدت ۱۵ ثانیه روشن و خاموش می شوند.
برای قطع این حالت دکمه [قفل بسته] را مجددا فشار دهید.
از این حالت میتوان برای جستجوی اتوموبیل در پارکینگ های عمومی و یا نقاط شلوغ بهره برد.

 

ضد سرقت
در صورتی که بخواهید از راه دور اتوموبیل روشن خود را خاموش کنید (خاموش کردن اتوموبیل در هنگام سرقت) ابتدا دکمه های [صندوق پران] و [قفل باز] را با هم فشار دهید.
در این هنگام چراغ‌های اتوموبیل به سرعت شروع به چشمک زدن می کنند.
سپس با فشار دادن دکمه [صندوق پران] چراغ‌ها به مدت ۳۰ ثانیه خاموش و روشن می شوند و پس از آن اتوموبیل نیز خاموش شده و آژیر نیز به صدا در می آید.
همچنین اگر دکمه [صندوق پران] را ۲ بار فشار دهید سیستم بدون مکث بلافاصله موتور خودرو را خاموش و آژیر را به صدا در می آورد.
توجه داشته باشید برای خاموش شدن موتور اتوموبیل نصب رله قطع موتور الزامی می باشد.
از این حالت فقط در فواصل ارتباطی ریموت با دزدگیر میتوان استفاده نمود.
با فشردن دکمه [قفل باز] سیستم به شرایط عادی بر می گردد.

 

قطع موقت آژیر به همراه فعال بودن سیستم حفاظت
اگر در زمان فعال بودن سیستم، به هر دلیلی سیستم دزدگیر فعال شود (ضربه به بدنه اتوموبیل، باز شدن درب خودرو، داخل شدن به خودرو یا سعی در روشن نمودن آن) آژیر به صدا در خواهد آمد. با ۲ بار فشار دادن دکمه [قفل بسته] آژیر قطع میگردد، ولی سیستم امنیت همچنان فعال می باشد.
در صورتی که محرک سیستم همچنان وجود داشته باشد آژیر پس از ۵ ثانیه مجددا وصل می گردد.

 

حالت اعزام به تعمیرگاه
در این حالت تمامی سیستم های هشداری و آلارم دستگاه قطع میشود، در واقع سیستم دزدگیر به طور کامل غیر فعال می گردد. با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به دادن ریموت کنترل به نگهبان پارکینگ، مکانیک و یا کارواش نخواهد بود.
البته در این حالت با استفاده از دکمه های [قفل بسته] و[قفل باز] ریموت میتوان درب های خودرو را بسته یا باز نمود.
برای فعال نمودن این ویژگی زمانی که دزدگیر در حالت غیر فعال قرار دارد همزمان روی دکمه های [صندوق پران] و [قفل بسته] فشار دهید، آژیر یک بار به صدا در خواهد آمد و آیکون “Zzz” روی صفحه ریموت کنترل ظاهر خواهد شد که نشان دهنده غیر فعال شدن حالت دزدگیر است.
برای خروج از این حالت و فعال نمودن سیستم دزدگیر مجددا دکمه های [صندوق پران] و [قفل بسته] را با هم فشار دهید.
با این کار آژیر ۲ بار به صدا در می آید و علامت “Zzz” نیز از روی صفحه ریموت حذف می شود.

 

شاسی لادری منفی یا مثبت
برای اتوموبیل های مختلف نوع شاسی لای درب نیز متفاوت است. در اکثر اتوموبیل ها از شاسی لای در منفی استفاده می شود.
در این دستگاه شاسی لای در منفی به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده است. در صورت نیاز به استفاده از شاسی لای در مثبت، تنظیمات”JP3″را بر روی برد اصلی تغییر دهید.

 

نصب سنسور شوک (ساده)
بعد از نصب برد اصلی، سنسور شوک را وصل نمایید. پیشنهاد می گردد سنسور را برای عملکرد بهتر نزدیک درب خودرو و یا کنار داشبورد نصب نمایید.
برای تنظیم حساسیت سنسور شوک از یک پیچ گوشتی به منظور چرخاندن پیچ تنظیم روی سنسور استفاده نمایید. چرخاندن این دکمه به سمت راست باعث افزایش حساسیت و به سمت چپ باعث کاهش حساسیت خواهد شد.
سپس حساسیت سنسور را با تحریک آن امتحان نمایید.
با وارد کردن ضربه و تحریک بدنه خودرو، چراغ LED روشن خواهد شد.
هیچ گاه مستقیما به سنسور ضربه وارد نکنید.

 

نصب آنتن
برای آن که ریموت کنترل از فواصل دورتری بتواند دزدگیر اتوموبیل را کنترل کند بهتر است آنتن این دستگاه در جای مناسب نصب گردد.
مکان های مناسب برای نصب آنتن،قسمت بالا و سمت راست شیشه جلوی اتوموبیل و یا شیشه عقب اتوموبیل میباشد.دقت کنید نصب تجهیزات جانبی خودرو نباید مانع دید راننده و یا کارکرد سیستم های امنیتی خودرو گردد.

 

فعال شدن خودکار دزدگیر
پس از خاموش شدن اتومبیل و بستن درب های خودرو سیستم پس از یک دقیقه به طور اتوماتیک در حالت فعال قرار میگیرد. در طول این یک دقیقه چراغ‌ها به صورت متناوب چشمک می زنند و پس از آن درب ها بصورت خودکار قفل می شوند.
این سیستم در صورتی فعال میشود که دو نقطه “JP1″به هم متصل باشند.

فعال شدن مجدد خودکار
در صورتی که پس از غیر فعال شدن دزدگیر، تا بیست ثانیه درب خودرو باز نگردد، سیستم به صورت اتوماتیک مجددا حالت دزدگیر را فعال میکند و درب های اتوموبیل قفل میشوند. (قفل اتوماتیک)

 

قفل کردن کامل درب ها در حین رانندگی
در حین رانندگی می توانید با استفاده از دکمه [قفل بسته] تمامی درب ها را قفل نمایید. فشردن این دکمه در این حالت صدای آژیر را در پی نخواهد داشت.
همچنین پس از بستن درب ها و بعد از گذشت ۱۵ ثانیه از روشن بودن اتوموبیل، با فشردن پدال ترمز تمامی درب ها قفل می شوند.
توجه داشته باشید که در صورت کامل بسته نبودن تمامی درب ها و یا باز نبودن سوئیچ (خاموش بودن اتوموبیل) این سیستم فعال نمی‌شود.
با فشردن دکمه [قفل بسته] میتوانید قفل درب ها را آزاد نمایید.
همچنین با خاموش کردن اتوموبیل (بستن سوئیچ ACC) نیز قفل درب ها به صورت خودکار باز می شوند.

 

آژیر دو مرحله ای
در صورتی که به بدنه خودرو ضربه خفیفی وارد شود و یا حسگرهای صوتی داخل خودرو تحریک شوند، آژیر فقط ۵ بار به مدت ۵ ثانیه به صدا در می آید. (درحالت بی صدا فقط چراغ‌ها روشن و خاموش میشوند.)
اگر به بدنه خودرو ضربات مداوم وارد شود آژیر ۲۵ بار و به مدت ۲۵ ثانیه به صدا در می آید. (درحالت بی صدا فقط چراغ‌ها روشن و خاموش میشوند.)
ولی اگر درب خودرو باز و یا سعی در روشن نمودن خودرو شود آژیر به مدت ۲۵ ثانیه به صورت مداوم روشن شده و پس از آن هم با گذشت ۵ ثانیه سکوت مجددا شروع به فعالیت می نماید.

 

حالت تحریک ریموت کنترل
اگر بدنه اتوموبیل با ضربه آرام تحریک شود ریموت کنترل به آرامی صدا خواهد داد. در حالی که اگر درب های خودرو باز شوند و یا موتور خودرو روشن شود، زنگ ریموت کنترل بی وقفه به صدا در خواهد آمد.
تا زمانی که کاربر ریموت را چک نکند، زنگ ریموت کنترل با صدای “بیب بیب” متناوب تا حدود ده دقیقه به کاربر یاد آوری خواهد کرد تا کنترل را چک کند.
نمایشگر LCD نیز قسمتهای تحریک شده خودرو را نشان خواهد داد.

 

هشدار برای قفل کردن درب ها
پس از خاموش شدن اتومبیل و بستن درب های خودرو سیستم پس از ۱۸ ثانیه با صدای آژیر به کاربر هشدار می‌دهد تا در صورت نیاز درب خودرو قفل گردد.

 

هشدار خوب بسته نشدن دربها
اگر درب های خودرو به خوبی بسته نشده باشند، چراغ ها به مدت ۱۵ ثانیه روشن و خاموش خواهند شد تا به خودرو های عبوری هشدار داده شود.

 

قفل دکمه های ریموت
دکمه‌ های [قفل بسته] و [F] را به مدت سه ثانیه به صورت همزمان فشار دهید. یک صدای کوتاه از ریموت پخش می شود و بر روی صفحه LCD علامت “کلید” ظاهر میشود که نشان دهنده قفل شدن (LOCK) دکمه های ریموت می باشد.
در این حالت با فشردن هر کدام از دکمه های ریموت صدای اخطار از ریموت پخش میشود، ولی سیگنالی از ریموت برای سیستم محافظ اتوموبیل ارسال نمی گردد.
برای غیر فعال کردن قفل (Unlock) ریموت، مجددا دکمه های [قفل بسته] و [F] را به مدت سه ثانیه به صورت همزمان فشار دهید تا علامت “کلید” از روی صفحه “LCD” حذف گردد.

 

تنظیم رنگ زمینه نمایشگر کنترل
دکمه [F] را به مدت ۱ ثانیه فشار دهید. ریموت کنترل یکبار صدای بیب میدهد. در این حالت با فشردن دکمه [قفل بسته] رنگ صفحه LCD تغییر میکند. (قرمز، سبز و نارنجی)
در صورتی که به مدت ۳ ثانیه از دکمه [قفل بسته] استفاده ننمایید ریموت از حالت تغییر رنگ خارج می گردد.

 

تنظیم ساعت و ساعت هشدار
دکمه [F] را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید، ریموت دو بار صدای بیب می دهد که نشان دهنده حالت تنظیم ساعت و زمان بندی هشدار می باشد.
با فشردن دکمه [قفل باز] ستون تنظیمات ساعت، دقیقه و همچنین زمان اعلام هشدار را انتخاب نمایید و با فشردن دکمه [قفل بسته] عدد مربوط به این گزینه ها را تغییر دهید.
با فشردن دکمه [قفل باز] از تنظیمات خارج شوید.

 

تنظیمات اعلام هشدار ریموت کنترل
با فشردن دکمه های [F] و [صندوق پران] به صورت همزمان می توانید حالت های اعلام هشدار ریموت را تنظیم نمایید.

  • صدای آلارم به همراه ویبره
  • فقط صدای آلارم
  • فقط ویبره

 

آشنایی سریع با عملکردهای ریموت
[قفل باز] + [قفل بسته] فعال یا غیر فعال کردن حالت بیصدا
[صندوق پران] + [قفل بسته] فعال یا غیر فعال کردن حالت اعزام به تعمیرگاه
[صندوق پران] + [قفل باز] فعال کردن سیستم ضد سرقت (فقط در زمان روشن بودن خودرو)
[ قفل باز] + [F] قفل کردن دکمه های ریموت کنترل
[ صندوق پران] + [F] حالت های اعلام هشدار ریموت (قطع و وصل ویبره)

 

روش کد دهی
هر دستگاه می تواند از چهار ریموت کنترل فرمان بگیرد.
برای انجام عملیات کد دهی، مراحل زیر را انجام دهید.
زمانی که سیستم در حالت غیر فعال قرار دارد (قفل ها باز هستند) پس از اطمینان از بسته بودن تمامی درب ها پدال ترمز را فشار دهید، یکی از درب ها را باز نمایید. (چراغ ها دراین زمان روشن و خاموش می شوند.)
سوئیچ خودرو (ACC) را ۳ بار باز و بسته نمایید. ولی پس از باز نمودن سوم، سوئیچ را باز بگذارید. (باز -> بسته -> باز -> بسته -> باز)
در این حالت چراغ ها روشن می مانند.
سپس یکی از دکمه‌ های ریموت کنترل را فشار دهید.
پس از آن، آژیر سه بار به صدا در می آید که نشان دهنده ذخیره شدن کد جدید برای دستگاه و ریموت میباشد.
توجه داشته باشید که تمام این مراحل باید در مدت پنج ثانیه انجام شود.
میتوانید با انجام همین مراحل تا ۴ ریموت کنترل را به سیستم مرکزی دزدگیر شناسایی نمایید.

 

ریست کردن
در صورت مفقود شدن یک ریموت حتما برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از ریموت مفقودی، مراحل ریست کردن دستگاه را انجام دهید تا ریموت گم شده قابلیت ارتباط با سیستم دزدگیر را از دست بدهد.
سپس مراحل کددهی را برای ریموت های موجود انجام دهید.

برای ریست کردن دستگاه مراحل زیر را انجام دهید:
زمانی که سیستم در حالت غیر فعال قرار دارد (قفل ها باز هستند) پس از اطمینان از بسته بودن تمامی درب ها پدال ترمز را فشار دهید، یکی از درب ها را باز نمایید. (چراغ ها در این زمان روشن و خاموش میشوند.)
سوئیچ خودرو را ۵ بار باز و بسته نمایید. (باز -> بسته -> باز -> بسته -> باز -> بسته -> باز -> بسته -> باز -> بسته)
دراین حالت چراغ‌ها روشن می مانند.
پس از ۳ ثانیه، آژیر سه بار به صدا در می آید که نشان دهنده حذف کد قبلی و ریست شدن دستگاه می باشد.
توجه داشته باشید که پس از انجام این عملیات، حتما مراحل کد دهی را برای ریموت های موجود انجام دهید.

 

تنظیمات داخلی دستگاه
برخی از تنظیمات داخلی دستگاه قابل تغییر می باشد.
این تنظیمات به صورت اختیاری و کاربردهای گوناگون متغیر است.
در زیر، این تنظیمات که فقط از داخل خود دستگاه قابل تغییر می باشد، توضیح داده شده است.
توجه داشته باشید برای انجام این تغییرات حتما سوکت اتصال سیم ها را از دستگاه جدا نمایید.
در صورت اتصال “JP1” قفل شدن مجدد به صورت خودکار فعال می شود.
در صورتی که قفل مرکزی اتوموبیل شما، از نوع کمپرسور هوا می باشد “JP2” باید در حالت اتصال قرار بگیرد.
برای اتوموبیل هایی که شاسی لای در از نوع منفی میباشد، “JP3” باید بر روی “-” قرار داشته باشد و برای اتوموبیل هایی که شاسی لای در از نوع مثبت می باشد “JP3” باید بر روی “+” قرار داشته باشد.

 

عیب یابی و رفع اشکال

– ریموت کنترل کار نمیکند (حتی چراغ LED روی ریموت روشن نمیشود)؟
باطری ریموت را چک و در صورت نیاز تعویض نمایید.
توصیه می شود که باطری ها هر ساله یک بار تعویض گردند.

– هنگام تحریک شدن دستگاه آژیر صدا نمی دهد؟
اتصالات مربوط به آژیر را بررسی نمایید.
تنظیمات ریموت را چک نمایید تا دستگاه در حالت بی صدا قرار نداشته باشد.

– درهنگام نصب دستگاه آژیر به صورت مداوم صدا می دهد؟
ممکن است سوکت بر عکس متصل شده باشد و یا اتصالات دچار نقص باشد. سوکت های دستگاه و اتصالات را بررسی نمایید.
اگر از باتری پشتیبان استفاده مینمایید چک کنید که سوئیچ آن در حالت روشن on نباشد.

– در اثر عبور خودرویی سنگین از کنار خودرو آژیر به صدا در می آید؟
سنسور شوک را به درستی تنظیم نمایید.

– سیستم دزدگیر فعال نمیشود و ریموت ها فقط درب ها را قفل یا باز میکنند؟
به توضیحات مربوط به “اعزام به تعمیرگاه” مراجعه کنید.

– آژیر ۱۰ثانیه بعد از قفل کردن خودرو به صدا در می آید؟
بررسی نمایید که سنسور شوک در حالت بسیار حساس نباشد.
شاسی های لای در و کاپوت را بررسی نمایید.
اتصالات سیمی را چک نمایید.


تعداد نظرات: 2 نظر

avatar

حسن تابه

۱۳۹۶/۰۴/۰۲ ۰۰:۲۳

سلام طریقه نصب رله دزدگیر واسه پراید رو بذارید مرسی

0

دیدگاهتان را بنویسید


مطالب مرتبط