Logo حفاظت و امنیت

برای استفاده از تمامی خدمات ما، پیشنهاد می‌کنیم از گزینه‌های سمت راست وارد سایت شوید.

نصب دزدگیر و پاور برلیانس H230 + تصاویر نصب

نصب دزدگیر و پاور برلیانس H230 + تصاویر نصب

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت برای شما عزیزان نحوه سیم بندی دزدگیر و پاور ویندوز بر روی اتومبیل برلیانس H230 سایپا را به صورت تصویری تهیه و تدوین کرده است…

راهنمای نصب دزدگیر:

 

راهنمای نصب پاور:

 

نکات نصب:

 

تصاویر نصب:

Siren
محل پیشنهادی نصب آژیر

 

Hood Door
محل پیشنهادی نصب لادری درب موتور

تعداد نظرات: 40 نظر

avatar

ناصر

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۰۸:۰۳

باسلام
تشکر از مطالب خوب شما آیا هیچ راه دیگه وجود نداره که سیم لادری و قطع نکنیم؟

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۲۰:۱۳

سلام
بهترین راه قطع سیم و گذاشتن دیود مطابق مطلب میباشد.

0
avatar

ناصر

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۱:۴۴

سلام تشکر از پاسخ شما ، دزدگیر چیتا نصب کردم ، سیم هم قطع نکردم فقط وصل کردم به سیم چراغ سقفی کنار ستون ، درست عمل کرد .

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۳:۵۹

سلام
در بعضی از مواقع بعد از یک دقیقه یک پالس اضافی وارد دزدگیر میشه و باعث میشه که دزدگیر تحریک بشه و سروصدا بکنه…

0
avatar

ناصر

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ ۰۹:۳۶

سلام به نظر شما می شود دستگاه تایمر چراغ رو داخل ماشین پیدا کرد یا این کار توسط کامپیوتر ماشین انجام می شود.

0
avatar

محمد

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ ۰۷:۵۴

سلام دوست عزیز چند روز پیش بر روی برلیانس اچ ۲۲۰ جدیدم دزدگیر Xenotic نصب کردم حالا متوجه شدم که چراغ تنظیم کننده آینه بغل ها شبا روشن نمیش بقیه چراغ های داشبورد یا شیشه بالابر ها روشن میشه آیا می تونه دلیلش نصب اشتباه ایشون باشه؟یا دلیلش سوختن لامپشه؟

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ ۱۳:۵۷
در پاسخ به محمد
سلام دوست عزیز چند روز پیش بر روی برلیانس اچ 220 جدیدم دزدگیر Xenotic نصب کردم حالا متوجه شدم که چراغ تنظیم کننده آینه بغل ها شبا روشن نمیش بقیه چراغ های داشبورد یا شیشه بالابر ها روشن میشه آیا می تونه دلیلش نصب اشتباه ایشون باشه؟یا دلیلش سوختن لامپشه؟

سلام
ممکنه که هنگام نصب، سوکت اون قسمت شل شده باشه یا ممکنه که درست جا نخورده باشه. احتمال اینکه سوخته باشه خیلی کمه. اگر اطمینان دارید که این مشکل بعد از نصب دزدگیر رخ داده، به نصابتون مراجعه کنید و ازش بخواین که دوباره مکانهای دستکاری شده هنگام نصب دزدگیر رو بررسی کنه. اگر درست نشد پس باید به برقکار ماهر مراجعه نمایید.

0
avatar

علی پیری

۱۳۹۵/۰۸/۲۱ ۱۸:۴۴

سلام ممنون از مطالب خوبتون میشه نصب پاور برلیانس رابیشتر توضیح بدین

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۸/۲۱ ۲۳:۴۵
در پاسخ به علی پیری
سلام ممنون از مطالب خوبتون میشه نصب پاور برلیانس رابیشتر توضیح بدین

سلام
شما باید با تستر سیم هایی رو که با تحریک منفی، شیشه ها بالا میره رو پیدا کنید و بعد به بدنه هر کدومشون یک دیود به نحوی که سمت بدون خط دیود به سمت سیم شیشه بالابر باشه و بعدش سمت خط دار چهارتا دیود رو به هم متصل کنید و با یک سیم به سیم قطع کن دزدگیر متصل کنید.

0
avatar

محمد غفوری تبار

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ ۰۱:۱۰

سلام جناب جوادی عزیز

ببخشید منظو تون از سیم قط کن دزدگیر، سیم ACC هست یا IGN ?

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ ۱۳:۴۴
در پاسخ به محمد غفوری تبار
سلام جناب جوادی عزیز ببخشید منظو تون از سیم قط کن دزدگیر، سیم ACC هست یا IGN ?

سلام
منظور سیم زرد رله است. سیمی که با فعال شدن دزدگیر در آن سیم جریان منفی قرار بگیرد.

0
avatar

محمدمهدی علامه

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ ۰۳:۳۶

با سلام، و تشکر فراوان از مطالب مفیدتون؛ و عذر خواهی و تشکر از سوالات فراوانم:

۱٫سیم برق اصلی ۱۲ولت و سیم اتصال به بدنه رو از چه محل و چه سیم هایی در H220 میگیرید؟

۲٫ اگر بخواهیم قطع کن موتور وصل کنیم رله رو به چه صورت و سر راه چه سیمی در چه محلی در H220 قرار میدهید؟

۳٫ آیا وصل کردن همزمان قطع کن موتور و استارت توسط دو رله مجزا توصیه میشود؟ و قطع کن استارت به چه سیمی در H220 نصب میشود؟

۴٫ اگر برای استارت یا موتور رله قطع کن بگذاریم با توجه به اینکه به مرور پلاتین رله ناکارآمد و مشکل ساز ممکن است بشود آیا رله خاصی توصیه میفرمایید که استهلاک پایین تری داشته باشد؟

۵٫ در دزدگیرهایی که قابلیت خنک کردن موتور (Turbo) دارند نحوه نصب برای برلیانس ۲۲۰ چگونه است؟

۶٫از چه دیودی برای لادری ها و پاور استفاده میفرمایید؟

۷٫چرا برای لادری صندوق و راهنماها از دیود استفاده نکرده اید؟

۸٫ به نظر میرسد محل قرار گیری سیم لادری آنی شاگرد جلو و عقب اشتباها “رکاب راننده” نوشته شده و میبایست به ترتیب رکاب شاگرد جلو و عقب باشند، این حدس بر اساس نحوه راهنمایی برای قرار گیری دیود ها به ذهن میرسد.

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۹/۱۰ ۱۰:۴۹
در پاسخ به محمدمهدی علامه
با سلام، و تشکر فراوان از مطالب مفیدتون؛ و عذر خواهی و تشکر از سوالات فراوانم: 1.سیم برق اصلی 12ولت و سیم اتصال به بدنه رو از چه محل و چه سیم هایی در H220 میگیرید؟ 2. اگر بخواهیم قطع کن موتور وصل کنیم رله رو به چه صورت و سر راه چه سیمی در چه محلی در H220 قرار میدهید؟ 3. آیا وصل کردن همزمان قطع کن موتور و استارت توسط دو رله مجزا توصیه میشود؟ و قطع کن استارت به چه سیمی در H220 نصب میشود؟ 4. اگر برای استارت یا موتور رله قطع کن بگذاریم با توجه به اینکه به مرور پلاتین رله ناکارآمد و مشکل ساز ممکن است بشود آیا رله خاصی توصیه میفرمایید که استهلاک پایین تری داشته باشد؟ 5. در دزدگیرهایی که قابلیت خنک کردن موتور (Turbo) دارند نحوه نصب برای برلیانس 220 چگونه است؟ 6.از چه دیودی برای لادری ها و پاور استفاده میفرمایید؟ 7.چرا برای لادری صندوق و راهنماها از دیود استفاده نکرده اید؟ 8. به نظر میرسد محل قرار گیری سیم لادری آنی شاگرد جلو و عقب اشتباها "رکاب راننده" نوشته شده و میبایست به ترتیب رکاب شاگرد جلو و عقب باشند، این حدس بر اساس نحوه راهنمایی برای قرار گیری دیود ها به ذهن میرسد.

سلام جناب علامه
تشکر از دقت نظر شما…
ما سیم های برق ۱۲ ولت و بدنه را کمتر توضیح میدهیم. چون یه جورایی بستگی به خود شما داره. ولی در کل منفی همیشه از بدنه ماشین در دسترس است و برق ۱۲ ولت هم از سیم های پشت سوئیچ در دسترس است. اگر بخواهید قطع کن نصب کنید نیز سیم مورد نظر در سیم های پشت سوئیچ پیدا میشه ولی در کل در اتومبیل هایی که اموبلایزر دارند، نیازی به نصب قطع کن نیست. نصب دزدگیر استارتی (حالا چه مجهز به سیستم توربو و چه غیر مجهزبه این سیستم) هم سه سیم اضافه داره که یکی سیم روغن یا دینام (که باید به سیم های سر دینام و یا فشنگی روغن متصل بشه) یک سیم برای بخاری (که در پشت سوئیچ موجود هست) و یک سیم نیز برای استارت (که این هم در اکثر اتومبیل ها در پشت سوئیچ موجود است.).
برای نصب لادری نیز از دیود ۴۰۰۷ استفاده میکنیم که در سیستم دزدگیر و اتومبیل تداخلی ایجاد نشه و پالس ناخواسته ای وارد سیستم نشه. صندوق نیازی به لادری نداره چون تجهیزات خاصی یا نشتی یا برگشت پالس نداره. راهنما ها هم در همه دزدگیر ها یا دیود داره یا رله که اون هم نیازی به دیود اضافه نیست. برای لادری های درب های سمت راستی نیز باید بگم که همه در دسته سیم رکاب راننده موجود است.

0
avatar

محمدمهدی علامه

۱۳۹۵/۰۹/۱۱ ۲۲:۳۴
در پاسخ به محسن جوادی
سلام جناب علامه تشکر از دقت نظر شما... ما سیم های برق 12 ولت و بدنه را کمتر توضیح میدهیم. چون یه جورایی بستگی به خود شما داره. ولی در کل منفی همیشه از بدنه ماشین در دسترس است و برق 12 ولت هم از سیم های پشت سوئیچ در دسترس است. اگر بخواهید قطع کن نصب کنید نیز سیم مورد نظر در سیم های پشت سوئیچ پیدا میشه ولی در کل در اتومبیل هایی که اموبلایزر دارند، نیازی به نصب قطع کن نیست. نصب دزدگیر استارتی (حالا چه مجهز به سیستم توربو و چه غیر مجهزبه این سیستم) هم سه سیم اضافه داره که یکی سیم روغن یا دینام (که باید به سیم های سر دینام و یا فشنگی روغن متصل بشه) یک سیم برای بخاری (که در پشت سوئیچ موجود هست) و یک سیم نیز برای استارت (که این هم در اکثر اتومبیل ها در پشت سوئیچ موجود است.). برای نصب لادری نیز از دیود 4007 استفاده میکنیم که در سیستم دزدگیر و اتومبیل تداخلی ایجاد نشه و پالس ناخواسته ای وارد سیستم نشه. صندوق نیازی به لادری نداره چون تجهیزات خاصی یا نشتی یا برگشت پالس نداره. راهنما ها هم در همه دزدگیر ها یا دیود داره یا رله که اون هم نیازی به دیود اضافه نیست. برای لادری های درب های سمت راستی نیز باید بگم که همه در دسته سیم رکاب راننده موجود است.

بسیار ممنونم و از توضیحات دقیق شما تشکر میکنم

0
avatar

محمدمهدی علامه

۱۳۹۵/۰۹/۱۲ ۱۵:۱۱
در پاسخ به محسن جوادی
سلام جناب علامه تشکر از دقت نظر شما... ما سیم های برق 12 ولت و بدنه را کمتر توضیح میدهیم. چون یه جورایی بستگی به خود شما داره. ولی در کل منفی همیشه از بدنه ماشین در دسترس است و برق 12 ولت هم از سیم های پشت سوئیچ در دسترس است. اگر بخواهید قطع کن نصب کنید نیز سیم مورد نظر در سیم های پشت سوئیچ پیدا میشه ولی در کل در اتومبیل هایی که اموبلایزر دارند، نیازی به نصب قطع کن نیست. نصب دزدگیر استارتی (حالا چه مجهز به سیستم توربو و چه غیر مجهزبه این سیستم) هم سه سیم اضافه داره که یکی سیم روغن یا دینام (که باید به سیم های سر دینام و یا فشنگی روغن متصل بشه) یک سیم برای بخاری (که در پشت سوئیچ موجود هست) و یک سیم نیز برای استارت (که این هم در اکثر اتومبیل ها در پشت سوئیچ موجود است.). برای نصب لادری نیز از دیود 4007 استفاده میکنیم که در سیستم دزدگیر و اتومبیل تداخلی ایجاد نشه و پالس ناخواسته ای وارد سیستم نشه. صندوق نیازی به لادری نداره چون تجهیزات خاصی یا نشتی یا برگشت پالس نداره. راهنما ها هم در همه دزدگیر ها یا دیود داره یا رله که اون هم نیازی به دیود اضافه نیست. برای لادری های درب های سمت راستی نیز باید بگم که همه در دسته سیم رکاب راننده موجود است.

با سلام مجدد خدمت استاد جوادی عزیز و تشکر فراوان و تبریک ماه ربیع الاول،
برداشت بنده از نحوه سیم بندی پاور که شما برای این قسمت آموزش داده اید این است که هر چهار شیشه را همزمان بالا میبرد(که موجب فشار به باطری میشود) و همینطور شیشه تا زمانی که تحریک قطع کن دزدگیر جریان داشته باشد متوقف نخواهد شد (که در صورت نیمه بسته بودن شیشه ها قبل از آغاز بسته شدن موجب تضعیف موتور بر اثر فشار به آنها در طول زمان میشود- یا اگر به صورت اتفاقی مانعی مانند دست کودک در مسیر شیشه قرار گیرد متوقف نخواهد شد).
برای حل این مشکل نیازمند نصب دستگاه پاور ویندو در مسیر تحریک قطع کن دزدگیر و موتور شیشه بالابر هستیم.
با توجه به اینکه در اغلب خودروهای موجود در ایران تغذیه شیشه بالابر مثبت است و در نقشه سیم بندی هم دستگاه پاور در مسیر مثبت تغذیه موتور بین کلید و موتور قرار میگیرد، و با توجه به این که سیم های مشخص شده در این آموزش سیم های تحریک منفی موتور شیشه بالابر هستند، آیا میتوان دستگاه پاور را در مسیر سیم هایی که در آموزش پاور مشخص کرده اید قرار داد؟ سمت موتور و کلید در این سیم ها کدام است و پاور را به چه صورت باید اتصال داد؟

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ ۱۴:۵۷
در پاسخ به محمدمهدی علامه
با سلام مجدد خدمت استاد جوادی عزیز و تشکر فراوان و تبریک ماه ربیع الاول، برداشت بنده از نحوه سیم بندی پاور که شما برای این قسمت آموزش داده اید این است که هر چهار شیشه را همزمان بالا میبرد(که موجب فشار به باطری میشود) و همینطور شیشه تا زمانی که تحریک قطع کن دزدگیر جریان داشته باشد متوقف نخواهد شد (که در صورت نیمه بسته بودن شیشه ها قبل از آغاز بسته شدن موجب تضعیف موتور بر اثر فشار به آنها در طول زمان میشود- یا اگر به صورت اتفاقی مانعی مانند دست کودک در مسیر شیشه قرار گیرد متوقف نخواهد شد). برای حل این مشکل نیازمند نصب دستگاه پاور ویندو در مسیر تحریک قطع کن دزدگیر و موتور شیشه بالابر هستیم. با توجه به اینکه در اغلب خودروهای موجود در ایران تغذیه شیشه بالابر مثبت است و در نقشه سیم بندی هم دستگاه پاور در مسیر مثبت تغذیه موتور بین کلید و موتور قرار میگیرد، و با توجه به این که سیم های مشخص شده در این آموزش سیم های تحریک منفی موتور شیشه بالابر هستند، آیا میتوان دستگاه پاور را در مسیر سیم هایی که در آموزش پاور مشخص کرده اید قرار داد؟ سمت موتور و کلید در این سیم ها کدام است و پاور را به چه صورت باید اتصال داد؟

سلام جناب علامه
سیسم هایی که ما اونها رو معرفی کردیم، سیم موتور شیشه بالا بر نیست بلکه سیم تحریک شیشه بالابر هستش…
یعنی مشکلاتی که گفتید برای ماشین پیش نمیاد. ولی خب میشه با استفاده از یک پاور گارد همین کار رو استاندارد تر راه اندازی کرد یا اینه از پشت موتور هر چهار شیشه سیم کشی کرد و یه پاور معمولی هم براشون کار گذاشت تا شیشه ها یکی یکی بالا بره و…

0
avatar

فرزاد میرزایی

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ ۱۸:۳۰

سلام و خداقوت به همکارای عزیز بخصوص استاد جوادی
و ممنون بابت زحماتتون
یا حق

0
avatar

حسین نوروزی

۱۳۹۵/۱۲/۰۶ ۲۲:۲۹

سلام آقای جوادی عزیز من تی نصب دزدگیر برای لادری ازچهار تا سیمای لادری توسط دیود وصل کردم عالی بود ولی برا پاور تهریک سیمهای توی رکاب راننده بعد از ۲۰ ثانیه تهریک نمیشن احتمالا به خاطر قطع شدن مالتیپلکس واین که اگه ریموت فابریک قفل کنید شیشه ها باتهریک سیمها بالا نمیرن یه راهنمایی کنید ممنون

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ۰۲:۴۲
در پاسخ به حسین نوروزی
سلام آقای جوادی عزیز من تی نصب دزدگیر برای لادری ازچهار تا سیمای لادری توسط دیود وصل کردم عالی بود ولی برا پاور تهریک سیمهای توی رکاب راننده بعد از ۲۰ ثانیه تهریک نمیشن احتمالا به خاطر قطع شدن مالتیپلکس واین که اگه ریموت فابریک قفل کنید شیشه ها باتهریک سیمها بالا نمیرن یه راهنمایی کنید ممنون

سلام جناب نوروزی
در خودروهایی مثل برلیناس، دنا و… که با تحریک منفی شیشه ها بالا میره، بعد از چهل ثانیه (ده ثانیه کم یا زیاد تر ) دیگه برق شیشه ها قطع میشه و دیگه بالا نمیره که تا موقع باز شدن مجدد سوئیچ این امر ادامه داره. میشه کاری کرد که به سوئیچ برق بیاد قبل از بالا رفتن شیشه ها اما این کار غیر استاندارد بوده و توصیه نمیشه…

0
avatar

سعید مرادی ثانی

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ ۱۷:۴۱

سلام خوبید اقای جوادی من تازه این ماشینو گرفتم اگه پاور گارد ببندم دونه دونه بره بالا مشکلی پیش نمیداد مثل ماشینهای معمولی بالا میره ممنون ویکی اینکه با دیود وصل کنم بدونه دزد گیر به چه گونه هست ممنون میشم راهنمایی کنید

0
avatar

سعید مرادی ثانی

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۷

سلام خوبید دوباره مزاحم شدم اون سیمهای که بالا تو عکس نشون داده شده می توان برای پاور استفاده کرد یا عینه گفته شما باید از پشت هر موتور باید سیم کشی کنیم یا از پشت کلید می توان گرفت ممنون میشم دوباره راهنمایی کنید

0
avatar

یحیی صیفوری

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ ۱۷:۳۰

سلام.
با توضیحات تکمیلتون صبح یدونه دزدگیر روی این ماشین بستم.
با عرض احترام لادری در سمت راننده که سیمش قرمزه، یکی از اون سیمهای سفید رکاب لادری سه در دیگه هست با پیدا کردن اون سیم هم کار کمتر طول میکشه هم کمتر سیمها قطع میشه.
ممنون

0
avatar

عبدل العظیم عظیمی

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۲۱:۱۹

سلاام و عرض خسته نبااشی.برروی برلیانس۲۲۰ باپاور گارد چطور مییش پاورو نصب کرد ممنون میشم…

0
avatar

محمد رضا حیدری

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۱۳:۰۲

آقای مهندس جوادی لطفا راهنمایی کنید برا پاور گارد نوشتید که چهار تا دیود ۴۰۰۷ نیاز هست، آیا برا اتصال این دیود ها رو به سیم های منفی طرف موتورشیشه بالابرها وصل کنم یا طرف کلید شیشه بالابرها وسیم ها رو قطع کنم و بعد وصل کنم به دیود و سر دیگر دیود رو به سیم بنفش گارد،و در انتها سیم های قطع شده طرف دیگه رو به گارد وصل کنم؟

0
avatar

محمد رضا حیدری

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ۰۶:۰۸

دوستان من یه تجربه ای در پاور گارد بستن بدون دزدگیر برا برلیانس کسب کردم که توضیح میدم شاید بدرد تون بخوره.
بعد از اینکه شما تمام مراحل رو طبق دستورات سایت برا پاور انجام دادید با زدن کلید قفل ریموت خواهید دید که شیشه ها دو سانت بیشتر بالا نمیره که این مشکل از سیم کشی پاور نیست و حتی از قدرت سیم بنفش پاور هم نیست فقط از این است که در برلیانس ۴۰ ثانیه که بعد از خاموش کردن ماشین برق پشت موتور شیشه بالابر ها میباشد در صورتی که شما کلید ریموت قفل رو نزنید و اگه قفل ریموت رو بزنید همون موقع تمام برق موتور شیشه ها قطع میشه و تنها این مشکل با دو عدد پاور گارد و یک رله حل میشه

0
avatar

سید حسام مغربی

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ۱۷:۰۱

سلام. ماجیکار استاتری نصب کردم روی تیبا
اما برای رزرو دزدگیر وقتی سوئیچ بسته میشه ماشین شروع میکنه به استارت زدن
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

0
avatar

سامان حسن پور

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ ۲۰:۴۳

با سلام و خسته نباشید به مهندس عزیز
اگه ما پاور گارد نصب کنیم باز هم نیاز به نصب دیود هست یا خیر

0

دیدگاهتان را بنویسید


مطالب مرتبط