Logo حفاظت و امنیت

برای استفاده از تمامی خدمات ما، پیشنهاد می‌کنیم از گزینه‌های سمت راست وارد سایت شوید.

Telegram Telegram

آموزش جامع نصب پاور ویندوز – قسمت سوم

آموزش جامع نصب پاور ویندوز – قسمت سوم

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت برای شما کاربران گرامی آموزش جامع نصب پاور ویندوز برای انواع اتومبیل ها را ارئه میدهد. مطمئناً این مطلب جزء مطالب پایه ای است. بنابراین حتماً با دقت کامل در قسمت دوم این آموزش با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

با توجه به این که قراره به صورت تخصصی به مبحث نصب پاور ویندوز بپردازیم، لطفا مطلب “معرفی جامع و نحوه کارکرد رله” را مطالعه کنید؛ همچنین بهتر است که مطلب “معرفی جامع دیود” را نیز مطالعه کنید و سپس به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید.

در مطلب “آموزش جامع نصب پاور ویندوز – قسمت اول” به معرفی پاور ویندوز و نحوه عملکرد آن پرداختیم و با روند کلی مکانیزم عملکرد پاور آشنا شدیم و نحوه نصب اصولی آن را بر روی ماشین فرا گرفتیم و فهمیدیم که هر یک از سیم ها چه کاری را انجام میدهند.

در مطلب “آموزش جامع نصب پاور ویندوز – قسمت دوم” نحوه راه اندازی سیستم پاور ویندوز روی ماشین های تحریک منفی را به سه روش فرا گرفتیم و فهمیدیم آنچنان که به نظر میان سخت نیستند.

در این مطلب هم قراره یه سری از مشکلات پاور ویندوز و راه حل آن ها رو مرور کنیم.

 

مشکل عدم کار کردن پاور ویندوز بعد از چند ثانیه:

این مشکل از سیستم خود ماشین منشاء گرفته شده. چون ماشین برای بهینه شدن مصرف، بعد از بستن سوئیچ، برق خیلی از مصرف کننده ها رو به کلی قطع میکنه (که موتور شیشه بالابر ها هم جزء شون هست) تا مصرف برق ماشین کاهش و عمر باطری ماشین افزایش پیدا کنه. برای حل این مشکل باید کاری کنیم سوئیچ برای نیم ثانیه (حداقل) کامل باز بشه و بعد از دو ثانیه تحریک منفی به سیم های شیشه بالابر اعمال بشه. (اگر سوئیچ باز بشه و برق پشت کیلومتر بیاد و همزمان به شیشه ها تحریک منفی بدیم، شیشه ها بالا نخواهد رفت.) خب همین اختلاف زمان دو ثانیه یه مقدار کار رو برای ما سخت میکنه ولی خب برای هر مسئله ای همیشه یک راه حل وجود داره. به شماتیک و راه حل زیر دقت کنید…

مشاهده این قسمت مخصوص اعضا است. کلیک/لمس کنید...

امیدواریم که از توضیحات زیاد ما سرتون درد نگرفته باشه و مدار رو کامل متوجه شده باشین…

 

مشکل منفی بودن تحریک درب راننده:

در بعضی از ماشین ها مثل ماشین های کمپانی هیوندای، تحریک بالابردن شیشه ها

تمام…

برای درک بهتر این مورد پیشنهاد شدید میکنم که مطلب نصب پاور سوناتا رو ببینید و اگه در این مورد سوالی داشتین نظرات مطلب پاور سوناتا رو مشاهده کنید.

 

مشکل باز شدن درب ها:

در بعضی از ماشین ها (مثل جیلی و..) با وارد کردن تحریک منفی به سیم های مشخص شده جهت بالا رفتن شیشه ها، فقط هنگامی که سوئیچ باز است، شیشه ها بالا میرود. بعد از بالا رفتن شیشه ها با بستن سوئیچ، سیستم قفل کودک ماشین، درب ها را نیز باز می کند. بنابراین برای راه اندازی پاور ویندوز ما دو مشکل اساسی داریم. اول اینکه برای بالا رفتن شیشه ها حتما باید حداقل دو ثانیه زودتر سوئیچ باز شود. (برق پشت آمپر وجود داشته باشد.) دوم اینکه بعد از بالا رفتن شیشه ها و بستن سوئیچ درب های اتومبیل باز خواهند شد. برای حل این مشکلات باید مدار زیر را برای اتومبیل نصب کرد.


قسمت سوم آموزش نصب پاور ویندوز رو هم همینجا تمام میکنیم. اگر شما این سه تا قسمت رو کاملا درک کرده باشید، هیچ خودوریی رو گیر نخواهید کرد. البته شاید در بعضی مواقع نیاز به تغییر یا تلفیق این مدارات داشته باشید. قسمتهای بعدی نصب پاور ویندوز هم بستگی به نظرات شما داره. در صورت بروز مشکلات جدید، راه حل های جدید و ایده های جدید لطفاً در قسمت نظرات همین مطلب اعلام کنید یا از طریق تلگرام به FactWorld@ ارسال کنید…


تعداد نظرات: 24 نظر

avatar

محمد عابدی

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۴:۲۷

با سلام
جناب مهندس به نظر شما راهی هست که سیم IGN چیده نشه ؟
آیا با چیده شدن این سیم بعدا مشکل پیش نمیاد؟
ممنون از راهنمایتون

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۸:۱۳
در پاسخ به محمد عابدی
با سلام جناب مهندس به نظر شما راهی هست که سیم IGN چیده نشه ؟ آیا با چیده شدن این سیم بعدا مشکل پیش نمیاد؟ ممنون از راهنمایتون

سلام
در کل بهترش اینه که حد الامکان سیم های ماشین رو قطع نکنید و گاها بیخیال راه اندازی پاور بشید ولی خب برای راه اندازی باید این سیم قطع بشه.

0
avatar

کورش ظهیری

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۴:۵۵

سلام خدمت استاد
استاد میخواستم بدونم در قسمت دوم اشتباهی صورت نگرفته؟ما برق ای سی سی رو به مثبت دائم گفتین بدیم ولی در مورد سوناتا ۲۰۰۷ ما سیم رو به منفی دائم وصل میکنیم
در ضمن ما وقتی برای مشکل بالا رفتن شیشه با کلید در حالت سوئیچ باز دوتا رله قرار میدیم تفاوتی نداره که سیم بنفش پاور گارد رو کجا وصل کنیم (منظور قبل یا بعد از رله ها هستش)

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۸:۱۶
در پاسخ به کورش ظهیری
سلام خدمت استاد استاد میخواستم بدونم در قسمت دوم اشتباهی صورت نگرفته؟ما برق ای سی سی رو به مثبت دائم گفتین بدیم ولی در مورد سوناتا 2007 ما سیم رو به منفی دائم وصل میکنیم در ضمن ما وقتی برای مشکل بالا رفتن شیشه با کلید در حالت سوئیچ باز دوتا رله قرار میدیم تفاوتی نداره که سیم بنفش پاور گارد رو کجا وصل کنیم (منظور قبل یا بعد از رله ها هستش)

سلام
مهم اینه که موتور شیشه بالابر کار کنه
توی اکثر ماشین ها باید سیم برق با سوئیچ سر موتور شیشه بالابر، برق داشته باشه ولی توی سوناتا نیاز به منفی بود.
اون دو تا رله رو هم برای این قرار دادیم که وقتی سوئیچ بسته میشه دیگه کلید های شیشه بالابر شیشه درب راننده رو بالا و پایین نکنند.
سیم بنفش پاور گارد رو هم باید سمت موتور نصب کنید.

0
avatar

علیرضا کرمیان

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۵:۲۰

مهندس سلام چطوری سیم acc رو ردیابی کنیم تا پشت کیلومتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۱۸:۱۷
در پاسخ به علیرضا کرمیان
مهندس سلام چطوری سیم acc رو ردیابی کنیم تا پشت کیلومتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
مهم تشخیص سیم ACC سمت سوئیچ یا سمت موتور هستش.
که طبعاً سمت مخالفش میشه (البته اصطلاحاً) سمت کیلومتر…

0
avatar

کورش ظهیری

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ ۰۲:۱۸

استاد مرسی از راهنماییتون متوجه منظورتون هستم ولی منطور من اینه که ازکجا بفهمیم که این سیم منفی هست یا مثبت
و اینکه کلا این سیم رو ازکجا بفهمیم اگر منفی بود کدام سیم هست؟ به جز حالت مثبت که با تسترمیشه ای سی سی رو تست کرد

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ ۱۱:۰۹
در پاسخ به کورش ظهیری
استاد مرسی از راهنماییتون متوجه منظورتون هستم ولی منطور من اینه که ازکجا بفهمیم که این سیم منفی هست یا مثبت و اینکه کلا این سیم رو ازکجا بفهمیم اگر منفی بود کدام سیم هست؟ به جز حالت مثبت که با تسترمیشه ای سی سی رو تست کرد

کافیه اول سیم منفی و سیم برق با سوئیچ رو تشخیص بدید.
بعد سوئیچ رو ببندید.
به سیم برق با سوئیچ مثبت بدید ببینید کار میکنه شیشه یا نه. اگه کار کرد که مثل همین آموزش باید برق سیم ACC تامین بشه و اگه کار نکرد یعنی مثل سوناتا نیاز به منفی داره…

0
avatar

کورش ظهیری

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ ۰۲:۳۳

و اقای جوادی بازم عذر خواهی میکنم برای رفع مشکل تایم در خودروها نمیشه از یک پاور استفاده کنیم ولی به جاش از سیستم رله گذاری استاد علیرضا شمس که رله برق کیلومتر رو تامین میکته استفاده کنیم؟
این سیستم مشکلی داره؟

0
avatar

کورش ظهیری

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ ۱۴:۵۶

استاد واقعا ممنون از راهنماییتون
متشکرم

0
avatar

ابراهیم سلمانی

۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ۱۳:۱۶

با سلام اقای مهندس جوادی پاور رو mvmx33new بستم طبق مدار بالا که اموزش دادید ولی وقتی دربها را قفل مکنم برق برای ۱۵ثانیه پشت کیلومتر روشن میماند و وقتی برق پشت کیلومتر خاموش شد شیشها بالا میروند به نظر شما ۱۵ ثانیه زمان طولانی نیست !!! لطفا راهنمایی کنید با کمال تشکر از زحمات شما

0
avatar

علیرضا کرمیان

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۰۳:۰۳

مهندس سلام سیم acc رو با دو تو دیود به برق ۱۲ وصل کردید زمانی که ماشین خاموشه شیشه سمت راننده بالا نمیره با کلید داخل ماشین ؟

0
avatar

محسن جوادی

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ۱۵:۰۱
در پاسخ به علیرضا کرمیان
مهندس سلام سیم acc رو با دو تو دیود به برق ۱۲ وصل کردید زمانی که ماشین خاموشه شیشه سمت راننده بالا نمیره با کلید داخل ماشین ؟

سلام
بله بالا میره. برای حل این مورد باید دو تا رله کوچک سر راه سیم های تحریک بالا رفتن و پایین رفتن شیشه که تحریک منفی هستش بزارید که فقط موقعی که سوئیچ بازه کلید شیشه بالا بر بتونه به موتور شیشه بالابر فرمان بده.
بفرمایید: http://www.safety-security.ir/sonata2007-power/#comment-791

0
avatar

محمد عابدی

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ ۱۱:۳۴

سلام
اقای مهندس در مورد قسمت اول سیمهای acc پاورها رو چجوری وصل کنیم یا بهتر بگم سیمهای accرو به کجا وصل کنیم که پاور وقتی سوییچ باز هست کار نکنه

0
avatar

سید علی حسینی

۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۱۷:۳۷

سلام خسته نباشی…دستتون بابک همه ی زحمت هایی ک میکشید درد نکنه.
ی سوال داشتم.
من پاورو روی پراید ۱۳۲ و ۲۰۶وصل کردم.
سیم تحریک رو هم به سیم قفل دزدگیر وصل کردم.
ولی چند سانت شیشه رو میده بالا بعد ایست میکنه.هرچقدر تحریکش کنیم ولی بازم شیشه رو چند سانت بالا میبره.
لطفن کمک کنید

0

دیدگاهتان را بنویسید


مطالب مرتبط