
تعمیرات مقدماتی انواع دزدگیرهای اتومبیل
گروه حفاظت و امنیت در این ساعت آموزشی بسیار کاربردی در حوزه تعمیرات مقدماتی دزدگیر خودرو را برای شما تهیه و تدوین نموده است. شما میتوانید در ادامه مطلب فصل اول این آموزش را مشاهده کنید.
در ادامه با گروه حفاظت و امنیت همراه باشید…
تعمیرات مقدماتی دزدگیر خودرو
فصل اول:
اولین مرحله و مهمترین کار در تعمیرات انواع دستگاههای الکترونیکی و غیره عیبیابی ظاهری میباشد. یک تعمیرکار حرفهای باید با تمام دقت به همه چیز دستگاه خراب نگاه کند و به عیب گفته شده از طرف ارباب رجوع دقت نماید، چنانچه قطعهای در مدار لحیم شل بود یا خازنی ترکیده و یا با مقاومت و دیودی سیاه شده روی مدار بود، آن را در ابتدای کار شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کند. (توضیحات بیشتر در فصل بعدی)
مرحله دوم وصل مثبت و منفی دستگاه میباشد. همیشه ورودی رلههای روی دستگاه مثبت است و بزرگترین مدار روی کیت منفی میباشد.
مرحله سوم بعد از وصل تغذیه ۱۲ ولت باید توسط یک ولت متر از وجود تغذیه ۵ ولت دستگاه که توسط یک آی سی رگولاتور به نام ۷۸۰۵ تأمین میشود مطمئن شوید. باید در پایه سمت راست این آی سی ۱۱ ولت برق و در پایه سمت چپش ۵ ولت برق داشته باشید. چنانچه در پایههای ای سی ولتاژ دقیق بود عیب دستگاه تخصصیتر است. (در فصل بعدی توضیح بیشتری داده خواهد شد.)
اگر ۱۱ ولت در پایه راست بود و ۵ ولت در پایه چپ نبود با تعویض همین ۷۸۰۵ مشکل بر طرف میشود. ولی اگر پایه سمت راست ۱۱ ولت برق نداشت، در مسیر همین پایه تا برق ۱۲ ولت ورودی سه قطعه وجود دارد. یک دیود زینر، یک مقاومت ۱۰۰ اهم یک وات (قهوهای مشکی قهوهای) و یک دیود معمولی. هر سه قطعه را تست کنید. معمولا کنتاک شدن این دیود زینر باعث سوختن مقاومت میشود. لذا باید هر دو قطعه تعویض شود و مشکل برطرف خواهد شد.
35 نظر برای "تعمیرات مقدماتی انواع دزدگیرهای اتومبیل"
ورود به سایت