Logo
Logo

حفاظت و امنیت

بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی

راهنمای فارسی کارایی دزدگیر اسپای کیلس

راهنمای فارسی کارایی دزدگیر اسپای کیلس

در این ساعت گروه حفاظت و امنیت راهنمای کامل و فارسی کارایی دزدگیر اسپای کیلس را برای شما کاربران گرامی تهیه و تدوین کرده است. برای مشاهده راهنمای کاربردی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای کامل و فارسی کارایی و حالات مختلف دزدگیر اسپای کیلس با برند زنوتیک (key less spy)

اسپای کیلس

PKE:

در این حالت، سیستم امواج ریموت را در هر ثانیه جستجو می‌کند. محدوده جستجو ۲ الی ۳ متر است و سیستم اجازه فرمان با این ریموت در این حالت را دارد.

در حین رانندگی، سیستم مرکزی جستجوی امواج ریموت را متوقف می‌کند. وقتی درب خودرو باز شود، اگر سیستم نتواند در ۶۰ ثانیه امواج ریموت را پیدا کند.، به حالت ضد سرقت می‌رود و آژیر و راهنما می‌زنند. در آخر پس از ۳۰ ثانیه برق موتور قطع خواهد شد. (در صورت نصب رله قطع برق). هنگامی که ریموت‌ها به محدوده برگردند، سیستم بصورت اتوماتیک غیرفعال (disarm) می‌شود. اما قفل مرکزی باز نخواهد شد (به دلیل وجود شاسی استارت). کلیدهای ریموت را برای قفل و باز بفشارید. وقتی ریموت‌ها از محدوده خارج شوند، سیستم قفل مرکزی را فعال و پس از ۵. ثانیه ARM خواهد کرد. آژیر و راهنما یکبار می‌زنند. در صورت بودن ریموت در محدوده با فشردن. کلید start موتور استارت خواهد خورد.

نکته: حالت PKE در تمام دزدگیرهای کلیس فعال می‌باشد.

RKE:

  • فعال (ARM) باصدا: با فشردن کلید قفل با یکبار. زدن آژیر و راهنما درب‌ها قفل می‌شوند. هنگامی که سیستم به حالت ARM برود LED چشمک زده و سیستم مسلح می‌شود.
  • فعال (ARM) بی‌صدا: اگر کلید قفل را دو مرتبه. به فاصله حداکثر ۳ ثانیه بفشارید.، سیستم بصورت بی‌صدا مسلح خواهد شد.
  • غیرفعال (DISARM): با فشردن کلید باز سیستم.. غیر مسلح می‌شود. آژیر و راهنما دوبار می زنند.

زمان تاخیر سنسورهای درب:

در حالت ARM سیستم وضعیت درب‌ها را بررسی. کرده. و در صورت باز بودن درب بعد ۸ ثانیه برای هشدار باز ماندن درب‌ها سه بار آژیر می‌زند. پس از ۴۵ ثانیه اگر درب‌ها بسته نشود، سیستم آلارم خواهد داد. تا قبل از ۴۵ ثانیه سیستم، شوک سنسور.،. سنسور صندوق عقب و هر سنسور دیگری را به جز. سنسور درب‌ها. تا زمان درست بسته شدن بررسی می‌کند. عملکرد سیستم در مورد صندوق عقب هم مانند درب‌ها است.

عملکرد قفل مرکزی:

  1. در حین رانندگی اگر درب ها بسته باشند.، با فشردن. کلید قفل و باز سیستم بدون مسلح شدن (ARM و DISARM). قفل مرکزی را باز و بسته می‌کند.
  2. هنگام رانندگی اگر تمام درب‌ها بسته باشند.، بعد ۵ ثانیه با اولین ترمز درب‌ها قفل می‌شوند (قفل کودک).
  3. هنگامی که ماشین خاموش می‌شود.، قفل مرکزی به صورت اتوماتیک باز خواهد شد.

قفل اتوماتیک بعد از DISARM:

ر ۲۵ ثانیه بعد از DISARM اگر دربی باز نشود، سیستم.. بصورت اتوماتیک ARM خواهد شد و آژیر و راهنما هم خواهد زد. اگر در این مدت درب‌ها یا صندوق باز شوند. و یا On Acc شود، ARM اتوماتیک لغو می‌شود.

متوقف کردن آلارم:

وقتی سیستم درحال آلارم دادن است.، برای متوقف کردن آلارم و DISARM شدن. یکبار کلید باز را بفشارید. در صورت فشردن هر کلید دیگری آلارم سیستم. بدون DISARM شدن متوقف می‌شود.

ضد سرقت:

هنگام روشن بودن ماشین اگر دربی باز شود، سیستم. برای ۶۰ ثانیه شروع به جستجوی سیگنال ریموت می‌کند. اگر در این مدت سیستم سیگنال ریموت را دریافت کند، از حالت ضد سرقت خارج می‌شود. و در صورتی که سیگنال ریموت دریافت نشود، آلارم خواهد داد و راهنما می‌زنند و پس از ۳۰ ثانیه برق موتور قطع خواهد شد. در زمان آلارم ضد سرقت، اگر On Acc بماند، آژیر و راهنما همچنان خواهند زد. و در غیر این صورت برای یک دقیقه می‌زنند و سپس به حالت ARM باز می‌گردند.

شوک سنسور (سنسور ضربه):

در وضعیت ARM اگر ضربه‌ای به خودرو وارد شود.، سیستم را تحریک کرده و آژیر و راهنما ۵ بار می زنند. اگر سیستم ضربه‌ای را مجددا تا ۵ ثانیه حس کند، برای ۳۰ ثانیه آلارم خواهد داد. در حالت ARM بی‌صدا با تحریک شوک آژیر نخواهد زد.

آلارم‌ها:

در وضعیت ARM دستگاه، هر تحریکی از صندوق عقب، درب‌ها، کاپوت، ترمز و Acc برای ۳۰ ثانیه باعث آلارم و قطع برق موتور خواهد شد. وقتی سیستم ARM باشد اگر هر سنسوری (درب، صندوق، ترمز و Acc) خراب باشد، دستگاه ۶ بار آلارم خواهد زد و سپس تحریک‌های این سنسور خراب را تا زمانی که با یک سنسور سالم تعویض شود، متوقف می‌کند.

نکته: هنگامی که سیستم ARM است اگر شوک سنسور ۶ مرتبه در ۵ دقیقه تحریک شو، دستگاه شوک را تا یک ساعت غیرفعال خواهد کرد.

حافظه دزدگیر:

در صورتی که باتری خودرو خراب و یا از مدار خارج شده باشد.، با وصل مجدد باتری خودرو در هر زمانی، دزدگیر به آخرین وضعیت قبل از خرابی باتری. (ARM یا DISARM) باز خواهد گشت.

خروجی پاور ویندوز:

یک خروجی منفی برای پاور ویندوز (شیشه بالابر) وجود دارد. هنگامی که سیستم ARM شود این خروجی فعال می‌شود. فشردن کلید باز این خروجی را متوقف خواهد کرد.

منوی کنترل کننده قفل مرکزی:

این منو قابل برنامه ریزی است. حالت کارخانه بر اساس قفل الکتریکی تنظیم شده است. Acc را On کرده.، سپس سوئیچ ریست را حدود ۱۰ ثانیه بفشارید. وقتی آژیر یکبار بزند، به این معنی است که برای پمپ بادی تنظیم شده است. اما هنگامی که آژیر دو مرتبه بزند، به معنی تنظیم برای پمپ الکتریکی است. (زمان پمپ الکتریکی ۰.۵ ثانیه و زمان پمپ بادی ۳.۵ ثانیه است).

استارت با ریموت (قابل برنامه ریزی):

در وضعیت ARM، خودرو باید در حالت خلاص و ترمز دستی بالا باشد. سپس کلید استارتر ریموت را حداقل ۲ ثانیه فشرده نگه دارید.، تا خودرو استارت بزند. راهنما یکبار و آژیر سه بار خوهند زد. موتور برای حدود ۱۵دقیقه بهمراه فلشر کار خواهد کرد. در صورت استارت ناموفق سیستم برای استارت مجدد تلاش خواهد کرد. اگر باز هم ناموفق باشد، برای سومین بار استارت خواهد زد. اگر مجددا. استارت ناموفق باشد کاربر باید دوباره اقدام به استارت زدن کند.

سه حالت برنامه ریزی برای استارت زدن وجود دارد که بصورت زیر می باشد:

زمان استارت‌ها حالت‌ها حالت اول: یک بیب حالت دوم: دو بیب حالت سوم: سه بیب
زمان استارت اول ۰٫۵ ثانیه ۰٫۸ ثانیه ۱٫۱ ثانیه
زمان استارت دوم ۰٫۹ ثانیه ۱٫۲ ثانیه ۱٫۵ ثانیه
زمان استارت سوم ۱٫۴ ثانیه ۱٫۷ ثانیه ۲ ثانیه

نکته: تنظیمات کارخانه روی حالت دوم است.

روش انتخاب حالت:

در وضعیت DISARM ابتدا درب باز و سپس سوئیچ ریست ۵. بار زده شود. در این هنگام سیستم وارد حالت انتخاب زمان. استارت خواهد شد. صدای بیب حالت فعلی زمان استارت دستگاه را نشان می‌دهد. و با کلید قفل می‌توان حالت مورد نظر را انتخاب کرد. یک بیب به معنای حالت اول، دو بیب به معنای حالت دوم و. سه بیب به معنای حالت سوم است. برای خروج و ذخیره عملیات کلید باز را بفشارید یا تا ۱۰ ثانیه عملی انجام ندهید.

نکات:

  • این قابلیت وقتی که ترمز دستی بالا نباشد.، فعال نمی‌شود. برای اطلاع اینکه ترمز دستی بالا نیست آژیر ۵ بار می‌زند.
  • بعد از استارت موفق، موتور تا ۱۵دقیقه با راهنما کار خواهد کرد. برای DISARM کردن سیستم کلید. باز ریموت را بفشارید و سوئیچ. را باز کرده و شروع به حرکت نما͕یید. (اگر شاسی start/stop نصب شده باشد، ترمز را بفشارید و سپس شاسی را بفشارید. سپس ترمز دستی را خوابانده و شروع به حرکت کنید.) اگر سوئیچ on نشود، موتور خاموش خواهد شد.
  • در صورت نیاز به خاموش کردن خودرو در آن مدت ۱۵دقیقه، کلید استارت ریموت را حدودا ۲ ثانیه بفشارید تا خودرو خاموش شده و به حالت ARM باز گردد.
  • در حین کارکرد موتور در آن ۱۵دقیقه، اگر بدون DISARM شدن، درب یا صندوق باز شوند، موتور خاموش شده و سیستم به حالت ARM باز می‌گردد.

استارت با شاسی (start/stop):

در محدوده‌ی PKE، درب خودرو را باز کرده و سپس ببندید. ترمز را فشرده و شاسی start/stop را بفشارید تا استارت بزند. در صورت روشن نشدن بار دیگر تلاش کنید. در زمان توقف خودرو ترمز دستی را کشیده، ترمز را بفشارید، سپس از طریق شاسی start/stop اقدام به خاموش نمودن خودرو نما͕یید.

نکات شاسی start/stop:
  1. بعد از فشردن شاسی start/stop سیستم در. صورتی که ریموت در محدوده تعریف شده باشد، عمل می‌کند.
  2. فقط در صورتی که سیگنال. PKE از ریموت دریافت شود و ترمز فشرده شده باشد، می‌توان با سوئیچ استارت زد.
  3. هنگامی که دربی از خودرو. باز می‌شود، LED آبی شاسی start/stop، برای ۶ دقیقه روشن خواهد ماند.
  4. سیستم اجازه‌ی استارت .را تا زمان دریافت سیگنال PKE ریموت نخواهد داد.
  5. در حین رانندگی اگر دربی باز شود.، سیستم به حالت ضد سرقت می‌رود.
  6. مادامی که سیستم در حال دریافت سیگنال PKE. ریموت است، وقتی شاسی start/stop را بفشارید سیستم برق ON1 ،ACC (پله اول) و ON2 (پله دوم) را تامین خواهد کرد و این به باز بودن درب‌ها یا فشردن ترمز. ارتباطی ندارد. فشردن مجدد شاسی start/stop تامین برق را متوقف خواهد کرد. زمانی که برق ON1 ،ACC (پله اول) و ON2 (پله دوم) فراهم باشد.، با گرفتن ترمز و فشردن شاسی start/stop موتور استارت می‌خورد.

نشانگر LEDها:

  1. سیستم فعال (LED :(ARMهر یک ثانیه دوبار چشمک می زند.
  2. سیستم غیرفعال (LED :(DISARM خاموش.
  3. ضد سرقت: LED سریع چشمک می‌زند.

ریست اضطراری:

در صورت مفقود شدن ریموت و یا عدم توانایی در DISARM. کردن سیستم به هر دلیلی، درب را با سوئیچ باز کرده و کلید. ریست را ۱۰ مرتبه (در مدت ۱۰ثانیه) بفشارید، تا سیستم ریست شود. بعد از ریست می توان با شاسی start/stop استارت زد.

کد کردن ریموت:

در حالت DISARM کلید لرن (LRN) در کنار دستگاه را برای یک ثانیه بفشارید تا دستگاه با یک بار آژیر به حالت کد گرفتن برود. در این هنگام کلید قفل و باز ریموت را برای ۱ ثانیه بفشارید. آژیر زدن دستگاه به معنی کد شدن ریموت است. برای ریموت دوم هم همین مراحل طی شود. حداکثر ۲ ریموت می‌تواند به دستگاه کد شود. ریموت‌های این دستگاه قابل کپی نیستند. اگر یکی از ریموت‌ها مفقود شد، ریموت دیگر را مجددا کد دهید تا کد ریموت مفقود شده از حافظه دستگاه پاک شود.

هشدار ضعیف بودن باتری ریموت:

اگر باتری ریموت ضعیف شود، هنگام فشردن کلید. باز برای DISARM کردن، آژیر و راهنما سه بار می‌زنند.

زمان‌های غیرفعال شدن PKE:

در حین رانندگی حالت PKE غیرفعال شده و هنگامی که. موتور خاموش می‌شود، بصورت اتوماتیک فعال خواهد شد.

باز کردن درب خودرو و یا صندوق عقب هم باعث غیرفعال. شدن PKE شده و بسته شدن درب آن را فعال می‌کند.

نصب آنتن PKE:

دو آنتن برای سیستم تعبیه شده است. یکی باید در درب راننده. نزدیک کاپوت و دیگری باید در درب عقب نزدیک صندوق عقب نصب شود.


معرفی کامل دزدگیر خودرو و ویژگی‌های دزدگیر خوب

 مجموعه کاملی از آنچه راجع به سنسور دنده عقب باید بدانیم

اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس  اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلساسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلس اسپای کیلنقشه سیم‌بندی دزدگیر spy کیلس

دانلود کاتالوگ فارسی دزدگیر spy کیلس با برند زنوتیک (LF Starter Keyless)

.

مطالب پیشنهادی

آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
آموزش راه‌اندازی سیم‌های قفل مرکزی انواع دزدگیر
آموزش جامع نصب پاور ویندوز، قسمت اول
آموزش جامع نصب پاور ویندوز، قسمت اول
معرفی جامع و نحوه کارکرد رله
معرفی جامع و نحوه کارکرد رله
نحوه کددهی ریموت دزدگیر PLC ساده
نحوه کددهی ریموت دزدگیر PLC ساده
آموزش نصب دزدگیر پروتون GEN2
آموزش نصب دزدگیر پروتون GEN2
آموزش نصب دزدگیر موریس گاراگس MG 3500
آموزش نصب دزدگیر موریس گاراگس MG 3500
راهنمای نقشه سیم‌کشی دزدگیر آپکو مدل FX1500
راهنمای نقشه سیم‌کشی دزدگیر آپکو مدل FX1500
سیستم ایموبیلایزر در خودروهای با ECU والئو (Valeo و S2000 SLC)
سیستم ایموبیلایزر در خودروهای با ECU والئو (Valeo و S2000 SLC)
تعریف ریموت مزدا ۳ و مزدا ۲
تعریف ریموت مزدا ۳ و مزدا ۲
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره هشت
آموزش تعریف ریموت دزدگیر، طرح شماره هشت
آموزش رفع مشکل پروتکت پخش کنوود
آموزش رفع مشکل پروتکت پخش کنوود
کاتالوگ فارسی دزدگیرهای اکتیو (تنون)، تایسیز و سیلورین
کاتالوگ فارسی دزدگیرهای اکتیو (تنون)، تایسیز و سیلورین
آموزش تعریف ریموت فابریک سمند دو دکمه قدیم
آموزش تعریف ریموت فابریک سمند دو دکمه قدیم
آموزش نصب دزدگیر و پاور لیفان X50
آموزش نصب دزدگیر و پاور لیفان X50
مجموعه سوالات متداول ردیاب خودرو به همراه پاسخ کامل
مجموعه سوالات متداول ردیاب خودرو به همراه پاسخ کامل
آموزش تعریف ریموت دزدگیر GOLDEN BAT
آموزش تعریف ریموت دزدگیر GOLDEN BAT
آموزش نصب دزدگیر پژو پارس کلاس ۱۵ با کامپیوتر CEC
آموزش نصب دزدگیر پژو پارس کلاس ۱۵ با کامپیوتر CEC
آموزش تعریف ریموت دزدگیر PARS 357 ALARM
آموزش تعریف ریموت دزدگیر PARS 357 ALARM
آموزش تعریف ریموت فابریک پراید طرح شماره هشت
آموزش تعریف ریموت فابریک پراید طرح شماره هشت
آموزش نصب دزدگیر هیوندای توسان طرح قدیم
آموزش نصب دزدگیر هیوندای توسان طرح قدیم
راهنمای کاربردی دزدگیر ایزیکار مدل T1
راهنمای کاربردی دزدگیر ایزیکار مدل T1
آموزش تعریف ریموت دزدگیر GOLD
آموزش تعریف ریموت دزدگیر GOLD
آموزش نصب دزدگیر وانت مزدا دو کابین
آموزش نصب دزدگیر وانت مزدا دو کابین

2 نظر برای "راهنمای فارسی کارایی دزدگیر اسپای کیلس"

سلام ممنون از سایت جالب ومفیدتون میخوام بدونم سوالاتمون رو کجا وچطوری باید مطرح کنیم مثلا پای نصب اگه مشکلی داسته باشیم کسی هست که ان لاین پاسخ بده وراهنمایی کنه.

سوالات متداول مربوط به پشتیبانی اعضا
اگه سوالی برای ما پیش آمد، چه مدلی میتونیم سوال رو مطرح بکنیم؟ لطفاً ابتدا از قسمت جستجو (واقع در بالای سایت)، مطلب مورد نظرتون رو جستجو نمایید و در صورت عدم پیدا کردن سوال خود، در مرتبط ترین مطلب ممکن، از قسمت نظرات همان مطلب سوال خود را مطرح نمایید تا ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.
من همین الان مشتری دارم و کارم گیر کرده، نیاز به کمک فوری دارم. چیکار کنم؟ لطفاً از طریق تلگرام به آی دی FactWorld@ (مدیر وبسایت) و یا به آی دی JavadiRL@ (پشتیبان فنی) متصل شوید و بعد از ذکر نام کاربری خود، سوالتان را مطرح نمایید تا در اسرع وقت به سوالتان پاسخ داده شود.

محدودیت دسترسی...برای اینکه بتوانید نظر خود را ثبت کنید، باید وارد سایت شوید.
ورود به سایت